Snelheidscontroleur (nepagent) te huur

Auteur Topic: Snelheidscontroleur (nepagent) te huur  (gelezen 5799 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2012, 21:24:50
Zo'n nepagent doet mij ook wel denken aan vroeger, toen ging een maatje altijd met een cameraflitser flitsen als er iemand langsreed. ;D


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #11 Gepost op: 20 augustus 2012, 01:02:05
Opzich is het best wel een goed idee. In het buitenland maken politiediensten dankbaar gebruik van ditsoort foptrucjes  ;D ;D Zo ben ik al eens nep politieauto's tegen gekomen in Bulgarije en Turkije langs de kant van de weg. Volgens Turkse bronnen schijnt het aantal verkeersongevallen door ditsoort foptrucjes af te nemen.

http://yurthaber.mynet.com/detay/erzincan-haberleri/bu-araba-kaza-sayisini-azaltti-ama-nasil/36227


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #12 Gepost op: 24 augustus 2012, 10:19:57
Nepagent moet van de straat

Gepubliceerd op 23 augustus 2012, 22:05

 
JUBBEGA - Rendert Algra uit Jubbega mag zijn nepagent, een pop die eruit ziet als een politieman met lasergun, niet aan de openbare weg zetten.

Volgens de politie is het gebruik van een politie-uniform alleen toegestaan voor mensen die daartoe bevoegd zijn. Bovendien is het verboden om zelf voorwerpen langs de openbare weg te zetten.
Of Algra ook daadwerkelijk stopt met het inzetten van de nepagent is nog de vraag. De politie wil binnenkort met hem in gesprek.

http://www.lc.nl/friesland/regio/article15169483.ece/Nepagent-moet-van-de-straat


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #13 Gepost op: 24 augustus 2012, 17:23:58
Volgens mij kunnen de mensen daar op een veel eenvoudigere wijze dezelfde indruk wekken. Iedereen kent intussen wel de 'Klikko-camera', dus de snelheidscamera verstopt in een container.

Men neme dus zijn eigen container, aan iedere kant bovenin een rond gaatje erin, van de binnenzijde een stukje perspecs over het gat lijmen en aan de weg zetten......
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #14 Gepost op: 24 augustus 2012, 18:09:37
Ik vraag me even af:

Stel, ik rijd over de aldaar gelegen weg, houd me netjes aan de snelheid maar dan zie ik de pop... Ik schrik, want ik wil geen boete, trap op de rem en er knalt er eentje achterin bij mij...
Art 5 wvw voor de poppenplaatser?  998765
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #15 Gepost op: 24 augustus 2012, 22:31:25
Of voor jou, jij hoort immers niet voor snelheidscontroles te remmen  >:D


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 25 augustus 2012, 02:18:00
Nepplysje mei net ynset wurde
Published on Aug 23, 2012 by OmropFryslan
Een nepagent bij de weg zetten om het verkeer af te remmen mag juridisch niet. Dit zegt de politie. De politie gaat in gesprek met Rendert Algra die met de pop van een controlerende agent de markt op wil. De nepagent kan op plekken worden neergezet waar te hard wordt gereden, maar waar volgens omwonenden niet genoeg wordt gecontroleerd.

Volgens Robert Rambonet van de Friese politie mogen anderen als politiemensen wettelijk het politieuniform niet dragen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #17 Gepost op: 26 augustus 2012, 22:15:33
Waar hebben ze het over? Welk uniform?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 26 augustus 2012, 23:49:22
Waar hebben ze het over? Welk uniform?

Hmm, artikel 196 Strafrecht mogelijk.... Iemand die controle-apparatuur plaatst (of die indruk wil wekken) terwijl hij daar niet toe bevoegd is. (en dan gaat het dus om het neerzetten van die betreffende pop)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #19 Gepost op: 27 augustus 2012, 11:44:55
Toch wordt dat lastig vrees ik. De enige daad die gepleegd wordt is de pop er neer zetten, de rest doet de pop zelf. Overigens zie ik het probleem hier (nog) niet van in.