Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen

Auteur Topic: Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen  (gelezen 229887 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #470 Gepost op: 18 januari 2015, 22:00:37
Gezien de plaats, boven de koplampen, heb je wel hele goede felle leds nodig om echt goed zichtbaar te zijn 's avonds en 's nachts.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #471 Gepost op: 18 januari 2015, 22:08:14
Citaat van: Peter71 link=msg=1324197 date=1421614027
Alleen zit die troep er niet op uit cosmetisch oogpunt of om wel of niet mooi te worden gevonden. En als het voldoet zul je er aan moeten gaan wennen.

Dat klopt inderdaad.

Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1324200 date=1421614837
Gezien de plaats, boven de koplampen, heb je wel hele goede felle leds nodig om echt goed zichtbaar te zijn 's avonds en 's nachts.

Dat zijn ze echt wel.


Chauffeur zwaar gewond na ongeval met 2 vrachtwagens A1 Barneveld - 17 07 2014


Zie in deze video het verschil tussen de TS van Garderen met grote sterke flitsers op 0:44 seconde. En de TS met deze kleine lampjes op 3:14



Dat verschil valt best mee.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #472 Gepost op: 18 januari 2015, 22:24:16
Vind je ?
Ik vind ze overdag al veel slechter zichtbaar in vergelijking met de TS van Garderen  laat staan 's avonds en 's nachts.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #473 Gepost op: 27 januari 2015, 07:38:59


Regio: Gelderland Midden
Korps: Voorthuizen
Roepnummer: 07-1441
Soort voertuig: TS-BT
Merk en type: MAN TGM 18.340
Opbouw: DRV
Kenteken: 33-BFK-1
Bijzonderheden: -


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #474 Gepost op: 30 januari 2015, 14:47:40
Er zijn nu een aantal van deze NB voertuigen geleverd. Ik vind ze prachtig maar heb er toch een paar vraagjes over. Eerst over de kleur van de bumpers en spiegels. De eerste voertuigen (Wageningen, Lunteren etc) zijn helemaal rood gespoten (vind ik mooi !). De voertuigen van Barneveld etc zijn grijs (vind ik dus niet mooi). Verder zijn er een aantal voertuigen wel 4x4 maar geen NB voertuigen zoals De Valk en Ederveen. Er is natuurlijk over nagedacht maar waarom zijn deze verschillen er ?


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #475 Gepost op: 30 januari 2015, 16:09:32
De valk Wageningen ed zijn uit een eerdere aanbesteding. In de laatste aanbesteding doen de korpsen van Bennekom,Lunteren,Doorwerth,Kootwijkerbroek,Scherpenzeel,Zwartebroek,Barneveld,Voorthuizen mee.
De kleur bumpers ed word door het korps zelf gekozen in overleg met de VR. Een TST/NBB voertuig is duurder dan een TST dus als de omgeving het toelaat zal men kiezen voor een TST.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #476 Gepost op: 30 januari 2015, 16:37:45
De 4x4's van Hoevelaken, Nijkerk, Zwartebroek, Scherpenzeel, De Valk, Ederveen en Wageningen 2x zijn niet geschikt voor natuurbrandbestrijding. Ze zijn wel uitgerust met 4x4. Het zijn geen natuurbrandvoertuigen omdat ze niet ingedeeld zijn in een natuurbrandcompagnie. Die zitten namelijk al vol met andere voertuigen.  ;)


De bumperkleur wordt inderdaad gekozen door de korpsen. Ede en Doorwerth hebben rode bumpers gekregen terwijl Barneveld en Scherpenzeel zwart hebben.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #477 Gepost op: 30 januari 2015, 18:01:37
Bedankt allebei voor de antwoorden. Van die bumpers is natuurlijk alleen maar cosmetisch. De voertuigen zijn nu echter niet uitwisselbaar en misschien is dat ook niet nodig.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #478 Gepost op: 30 januari 2015, 18:50:19
Citaat van: Waterkanon link=msg=1327314 date=1422637297
Bedankt allebei voor de antwoorden. Van die bumpers is natuurlijk alleen maar cosmetisch. De voertuigen zijn nu echter niet uitwisselbaar en misschien is dat ook niet nodig.


Dat is niet zo'n probleem. Waarom zou je voertuigen uit willen wisselen? Er is eigenlijk geen noodzaak voor en het kost erg veel extra geld. Voor onderhoud zijn gewoon afgesproken reserveauto's. Voor Gemeente Barneveld is dat gewoon de nieuwe 4x4 in Barneveld. Dus blijven alle posten paraat voor Natuurbrand. Gemeente Ede heeft een kleine 4x2 als reserve. Op het moment dat die ergens paraat staat is die post dus niet inzetbaar voor natuurbranden.


De voertuigen van De Valk en Ederveen zijn overigens met nog een reden aanbesteed als kleiner materiaal. Ederveen kan met een grote volledig natuurvoertuig niet meer door het Tunneltje bij de Klomp komen, wat toch belangrijk werd geacht.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #479 Gepost op: 30 januari 2015, 18:55:59
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1327291 date=1422632265
De 4x4's van Hoevelaken, Nijkerk, Zwartebroek, Scherpenzeel, De Valk, Ederveen en Wageningen 2x zijn niet geschikt voor natuurbrandbestrijding. Ze zijn wel uitgerust met 4x4. Het zijn geen natuurbrandvoertuigen omdat ze niet ingedeeld zijn in een natuurbrandcompagnie. Die zitten namelijk al vol met andere voertuigen.  ;)


De bumperkleur wordt inderdaad gekozen door de korpsen. Ede en Doorwerth hebben rode bumpers gekregen terwijl Barneveld en Scherpenzeel zwart hebben.

Wageningen zit overigens wel vast aan de natuurbrandprocedure, want met de Tankautospuit (4x4), MSA en Waterbakhaakarmcontainer doen ze wel mee. Maar niet met de blussing dus.