Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen

Auteur Topic: Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen  (gelezen 233280 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #560 Gepost op: 1 juli 2016, 13:25:06
Citaat van: Peter71 link=msg=1432601 date=1467052608
Lees de nieuwsbrieven maar eens door, en dan vooral de laatste versie. Er komen 3 type TS. De CCFM, de compacte TS en de basis TS.

Wat is daar nieuw aan? Dat was al vanaf het begin duidelijk. Wat ik aangaf is dat de huidige combi-TS'en (grotendeels) vervangen worden door een TS-light (of compact) en CCFM.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #561 Gepost op: 2 juli 2016, 10:21:32
Citaat van: Markvniel link=msg=1433622 date=1467371719
Zal dat niet met het kostenplaatje te maken hebben? 98uiye
Inderdaad de grote unimog is een veel duurder chassis in de aanschaf.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #562 Gepost op: 2 juli 2016, 12:35:52
Vergis je niet in de capaciteit van de deze unimog.
Ik was zelf ook uiterst sceptisch, maar heb onder begeleiding van een instructeur van Mercedes met deze wagen in zwaar terrein mogen rijden in regio Soest.

Door z'n hydrostatische aandrijving kwam hij echter heel mooi door het mulle zand. En de overgang van hydrostatisch rijden naar regulier verraste me enorm.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #563 Gepost op: 2 juli 2016, 13:08:21
Worden deze voertuigen in Winschoten of in de Duitse hoofdvestiging opgebouwd?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #564 Gepost op: 2 juli 2016, 13:12:46
Citaat van: André Welten link=msg=1433943 date=1467457701
Worden deze voertuigen in Winschoten of in de Duitse hoofdvestiging opgebouwd?

In principe worden alle ziegler voertuigen voor de Nederlandse markt in Winschoten opgebouwd dus ik ga er vanuit dat dit ook met dit project gebeurd.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #565 Gepost op: 2 juli 2016, 13:18:17
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/164947/Grootste-order-in-de-geschiedenis-voor-Ziegler-Brandweertechniek

Dit persbericht zo lezende krijg ik ook de indruk dat dit gewoon in Winschoten gaat gebeuren.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #566 Gepost op: 2 juli 2016, 13:20:42
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1433936 date=1467455752
Vergis je niet in de capaciteit van de deze unimog.
Ik was zelf ook uiterst sceptisch, maar heb onder begeleiding van een instructeur van Mercedes met deze wagen in zwaar terrein mogen rijden in regio Soest.

Door z'n hydrostatische aandrijving kwam hij echter heel mooi door het mulle zand. En de overgang van hydrostatisch rijden naar regulier verraste me enorm.

Voor redelijk vlakke ondergronden ben ik ook niet bang, maar bij sterk geaccidenteerd terrein zullen wielen eerder de grip verliezen doordat dit type een veel stijver chassis hebben als de grote unimog.
Het chassis van dit type is vergelijkbaar met dat van bijvoorbeeld een Atego terwijl onder een grote unimog een echt terreinvaardig chassis zit.

Maar dit is hoe dan ook een beter natuurbrandbestrijdingsvoertuig als waar de meeste korpsen nu mee werken doordat de aslast veel lager is.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #567 Gepost op: 2 juli 2016, 13:27:05
Citaat van: Peter71 link=msg=1433950 date=1467458297
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/164947/Grootste-order-in-de-geschiedenis-voor-Ziegler-Brandweertechniek

Dit persbericht zo lezende krijg ik ook de indruk dat dit gewoon in Winschoten gaat gebeuren.

In het persbericht word ook gesuggereerd dat de chassis in Nederland worden gemaakt, maar de 10 tot 15 voertuigen op jaarbasis lijkt mij een prima te behappen aantal voor Ziegler brandweertechniek.


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #568 Gepost op: 3 juli 2016, 11:16:33
Citaat van: André Welten link=msg=1433943 date=1467457701
Worden deze voertuigen in Winschoten of in de Duitse hoofdvestiging opgebouwd?

De TS Basis en TS Compact zijn in Duitsland ontworpen, maar zullen in Winschoten worden opgebouwd. Het 'CCFM' natuurbrandbestrijdingsvoertuig wordt grotendeels door het zusterbedrijf in Kroatie gebouwd om in Winschoten te worden afgebouwd.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #569 Gepost op: 3 juli 2016, 13:55:26
Dank voor de info! O0