0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.
Ik ben het met je eens dat een begrip soms moeilijk te definiëren is. En natuurbrand hoort daar zeker bij. De opmerking over de rietkraag klopt helemaal. Daar heb je geen TS-BT voor nodig. Hetzelfde geldt voor een veenbrand, daar kom je met een TS-BT ook niet veel verder dan een gewone TS. Maar als je jou opmerking even doorzet dan kunnen we in deze rubriek alle TS'en wel opnemen. Als voorbeeld neem ik brandweer Kampen. Die hebben veel te maken met rietbranden. Zij gebruiken daarvoor gewone TS'en. En hoe zit het dan met de bermbrandjes en bossages? Is dat dan ook natuur? Daarbij worden, landelijk gezien, misschien wel voor 95% gewone TS'en ingezet.In dit geval blijf ik bij mijn standpunt dat de meeste van de TS'en uit de bovenstaande reportage nauwelijks voor natuurbranden zullen worden ingezet, ook niet voor rietkragen. Ze hebben een (iets) grotere watertank en zijn vierwielaangedreven. Een HV1 heeft ook vierwielaandrijving en dat maakt hem ook nog geen natuurbrandbestrijdingsvoertuig.Daar wordt landelijk, zeker in het kader van de bijstand, heel anders over gedacht. Daarbij komt dat ik uit ervaring kan spreken dat je met voertuigen die niet over deze voorzieningen beschikken bij een "echte" natuurbrand (heide/bos/duin) nauwelijks iets hebt. Als wij in de VNOG vragen om bijstand vragen van natuurbrandbestrijdingsvoertuigen dan zullen wij uitsluitend willen werken met "echte" natuurbrandbestrijdingsvoertuigen.
Regio : 09 - UtrechtKorps : LeusdenPost : Leusdensoort voertuig : TS7LD3000HD265T3450Roepnummer : 46649Merk : Volvo FM9.410 4x4Fabrikant : ZieglerKenteken : BX-RL-16 Bouw/dienstjaar : 2010Bijzonderheden :
Soort voertuig: BosbrandbestrijdingsvoertuigMerk voertuig: ScaniaRoepnummer: 04-2040Kenteken: BT-FR-74Korps: DalfsenRegio: IjssellandBijzonderheden:
Bijzonderheden: Stond op kazerne Centrum maar hoort thuis op kazerne Eendracht