GRIP 1 (Koeling C2000-zendmast, KPN Telecom) Prinses Beatrixlaan - Den Haag 19-08-2012

Auteur Topic: GRIP 1 (Koeling C2000-zendmast, KPN Telecom) Prinses Beatrixlaan - Den Haag 19-08-2012  (gelezen 12292 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Zendmast C2000 dreigt uit te vallen

 .DEN HAAG - Een belangrijke zendmast van KPN in Den Haag dreigt oververhit te raken. In de mast hangt apparatuur voor het C2000-communicatiesysteem van de hulpdiensten, zoals politie en ambulance.
De brandweer probeert de mast aan de Prinses Beatrixlaan te koelen met bluswater. Als C2000 uitvalt, kunnen de hulpverleners niet meer via portofoons contact met elkaar maken.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/zendmast-c2000-dreigt-uit-te-vallen


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
35 graden aan de buitenkant, dan kan de binnenkant al kokend heet zijn. Denk maar aan een auto in de brandende zon. Die wordt ook al gauw een oven. En 35 graden in Nederland, dat noem ik niet echt een normale Nederlandse zomer.

Als de koeling van die mast het niet trekt zullen er toch maatregelen moeten worden getroffen.

Ik ga er vanuit dat dit de grote radio/tv mast is :



Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat C2000 in dergelijke masten staat, om verschillende redenen is dat niet handig, maar misschien is daar een bijzondere oplossing voor bedacht. Mocht dat hier het geval zijn dan is hij vermoedelijk later geplaatst, hij zat niet in het oorspronkelijke plan. In elk geval heeft elke mast (waar normaal gesproken zo'n huisje bij staat) airconditioning, maar ook die techniek kan falen en dan kan de apparatuur het best benauwd krijgen. In deze mast zou het zomaar kunnen dat veel meer zaken plat zouden kunnen gaan en dus niet alleen C2000.

En geloof me, dit weekend zijn er wel meer problemen mbt oververhitte masten. We hebben immers te maken met extremen en dan krijgt zo'n koeling het even zwaar te verduren. Als er dan al een licht mankement is dan zal hij op zo'n moment eerder de geest geven dan als het buiten minder warm is.


maarten93

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 819
p2kflex
16:34:30 19-08-12GROUP-1PRIO 2 Dienstverlening (contact RAC) (Grip1) KPN Telecom Prinses Beatrixlaan 400 GV 3182 2595BK
GRIP 11500010BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Monitorcode)
GRIP 11500412BRW Pijnacker - Nootdorp (Kazernealarm)
GRIP 11500415BRW Pijnacker - Nootdorp (AB 3182 / HVH 3171)


maarten93

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 819
p2kflex
16:37:03 19-08-12-ALPHA-A2 2595BK 400 KPN Telecom Prinses Beatrixlaan 400 GV (Grip1) (OPS GHOR: hsghor)
GRIP 11520335MKA Veiligheidsregio Haaglanden (HS-GHOR piket)


maarten93

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 819
p2kflex
16:39:02 19-08-12-ALPHA-B 2595BK 400 KPN Telecom Prinses Beatrixlaan 400 GV (Grip1)
GRIP 11500014BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Hoofd Meldkamer)


devilfish

  • Moleculair bioloog - geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Zijn er geen backup masten voor C2000?

Ik ben maar een hulpverleningsleek maar het lijkt me toch handig om iets achter de hand te hebben voor je hoofd communicatie systeem.
Het gaat nu maar om oververhitting maar wat nu als door een ander soort incitent (brand oid) een mast uitvalt, is er dan geen c2000 dekking in dat gebied?


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Er zijn in het land verschillende mobiele C2000-masten geplaatst op brandweerkazernes. Deze kunnen inderdaad ingezet worden indien er een mast uitvalt. Maar zoals Hunter ook al aangeeft zal het in deze situatie niet alleen de C2000-mast zijn die problemen heeft... ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
35 graden aan de buitenkant, dan kan de binnenkant al kokend heet zijn.


Correctie: volgens mij is het in het Haagse niet boven de 30 geweest.

http://www.knmi.nl/actueel/

En als we toch aan het gokken zijn: gewoon de koeling uitgevallen. En dan wordt de boel snel te warm.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik ben maar een hulpverleningsleek maar het lijkt me toch handig om iets achter de hand te hebben voor je hoofd communicatie systeem.
Het gaat nu maar om oververhitting maar wat nu als door een ander soort incitent (brand oid) een mast uitvalt, is er dan geen c2000 dekking in dat gebied?

Heel veel mensen denken te eenvoudig, je kunt niet elke mast dubbel uitvoeren omdat dat simpelweg veel te duur wordt. Natuurlijk is er nog wel dekking, maar deze zal minder zijn en bovendien krijgen de omliggende masten dan meer verkeer te verwerken en zal de capaciteit dus lager zijn. Stel je maar eens voor dat jouw dichtstbijzijnde GSM-mast uitvalt. Misschien heb je dan binnen geen dekking meer (of minder) en zal het buiten redelijk tot goed zijn. Je maakt dan gebruik van een andere mast en jij zult vast niet de enige zijn (hogere belasting).

Zo werkt het in elk telecomnetwerk, of dat nu commercieel (GSM) of gesloten (C2000) is.


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
Zijn er geen backup masten voor C2000?

Ik ben maar een hulpverleningsleek maar het lijkt me toch handig om iets achter de hand te hebben voor je hoofd communicatie systeem.
Het gaat nu maar om oververhitting maar wat nu als door een ander soort incitent (brand oid) een mast uitvalt, is er dan geen c2000 dekking in dat gebied?

Die bestaan er mobiele C2000-zendmast

Onthulling mobiele zendmasten C2000