35 graden aan de buitenkant, dan kan de binnenkant al kokend heet zijn. Denk maar aan een auto in de brandende zon. Die wordt ook al gauw een oven. En 35 graden in Nederland, dat noem ik niet echt een normale Nederlandse zomer.
Als de koeling van die mast het niet trekt zullen er toch maatregelen moeten worden getroffen.
Ik ga er vanuit dat dit de grote radio/tv mast is :
Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat C2000 in dergelijke masten staat, om verschillende redenen is dat niet handig, maar misschien is daar een bijzondere oplossing voor bedacht. Mocht dat hier het geval zijn dan is hij vermoedelijk later geplaatst, hij zat niet in het oorspronkelijke plan. In elk geval heeft elke mast (waar normaal gesproken zo'n huisje bij staat) airconditioning, maar ook die techniek kan falen en dan kan de apparatuur het best benauwd krijgen. In deze mast zou het zomaar kunnen dat veel meer zaken plat zouden kunnen gaan en dus niet alleen C2000.
En geloof me, dit weekend zijn er wel meer problemen mbt oververhitte masten. We hebben immers te maken met extremen en dan krijgt zo'n koeling het even zwaar te verduren. Als er dan al een licht mankement is dan zal hij op zo'n moment eerder de geest geven dan als het buiten minder warm is.