Grote brand (agrarisch bedrijf) Ommelanderweg - Hornhuizen 19-08-2012

Auteur Topic: Grote brand (agrarisch bedrijf) Ommelanderweg - Hornhuizen 19-08-2012  (gelezen 4848 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2012, 20:07:50
Je hebt een punt wanneer dit alleen betreffende Hornhuizen zou gaan, heel Noord Groningen ligt buiten de norm qua aanrijtijden voor HV materieel.
Opkomsttijd voor een hoogwerker of hulpverleningsvoertuig is 15 minuten, als er dan nog plaatsen zijn waar hij er langer over doet wordt dat gedoogt.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2012, 20:08:20
Brandweer Groningen‏@BRWGroningen

Hornhuizen. Het vee is veilig. De boerderij staat grotendeels in brand.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #12 Gepost op: 19 augustus 2012, 20:10:17
Je hebt een punt wanneer dit alleen betreffende Hornhuizen zou gaan, heel Noord Groningen ligt buiten de norm qua aanrijtijden voor HV materieel.

Ja en hoeveel uitrukken zijn daar? Er mag een zekere overschrijding van de norm zijn. Als de norm echter regionaal structureel wordt overschreden dan pas is het alarmerend. Als er in heel Noord-Groningen slechts een fractie van de regionale inzetten is dan is het (helaas) geen probleem dat de norm wordt overschreden.

Dus, het kan best een flinke oppervlakte zijn, maar aangezien het (in jouw ogen) blijkbaar een groot probleem is, dan ben ik erg benieuwd naar het aantal alarmeringen, daadwerkelijke inzetten en andere cijfers waarmee je dit probleem als zodanig kunt onderbouwen?


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #14 Gepost op: 19 augustus 2012, 20:25:08
Swanny Beukema‏@dasjagoud

 We kwamen net van Lauwersoog, een giga boerderij brand #Hornhuizen. Vlammen torenhoog. Afschuwelijk.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #15 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:01:32
Citaat
Gepubliceerd: 19 augustus 2012 21:47


Grote brand treft Groningse boerderij
HORNHUIZEN - Een grote brand heeft zondagavond in het Groningse Hornhuizen een boerderij in de as gelegd.

Zeven kalveren zijn daarbij omgekomen. Het grootste deel van de veestapel bleef gespaard omdat het in een aparte schuur stond.

Het woongedeelte van de boer en zijn gezin is eveneens behouden gebleven. Dat maakte de politie bekend. Het agrarisch bedrijf is gevestigd aan de Ommelanderweg.

De rookpluim was tot in de verre omtrek waarneembaar. De brandweer verwacht nog uren in de weer te zijn met nablussen.

Bij de brand is geen asbest vrijgekomen. De boer had recent asbestplaten verwijderd.

Bron: nu.nl
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #16 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:16:55
Dus, het kan best een flinke oppervlakte zijn, maar aangezien het (in jouw ogen) blijkbaar een groot probleem is, dan ben ik erg benieuwd naar het aantal alarmeringen, daadwerkelijke inzetten en andere cijfers waarmee je dit probleem als zodanig kunt onderbouwen?

Nee? Ok, duidelijk.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #17 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:57:08
Nee? Ok, duidelijk.

Had ff een klusje tussen door, nu moe ik reageer morgen wel....


Arie van der Leest

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #18 Gepost op: 20 augustus 2012, 00:20:23
Hallo ik ben nieuw hier en wil even reageren . Hoogwerker ???  Die hoogwerker en watertransport is naar ons gebied zowiezo wel 45 minuten onderweg vanuit Groningen na oproep !!!! Ik woon achter deze famile ook op een boerderij en heb bijna alles gezien , je houd er niks aan binnen 10 minuten weg gefikt , die schuren zijn kurk en kurk droog je hebt houten spanten en rieten  daken wat stro onderdak en wat wind nou vul maar in.. Die schuur was wel 15 meter hoog en er waren vlammen van ook wel 15 hoog of meer . De brandweer van Zoutkamp heeft al gezegd jaren geleden : zo'n boerenschuur is een verloren zaak daar kun je niet aan rijden om teblussen , die schuur is dan al weg , nou wij hebben het gezien abnormaal snel.. sterkte voor de familie v T .