Werkzaamheden hoofdagent?

Auteur Topic: Werkzaamheden hoofdagent?  (gelezen 8296 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Daffie7

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Gepost op: 19 augustus 2012, 21:30:46
Hallo,

Ik heb binnenkort een korpsgesprek. Nu zit ik met een x aantal vragen nog.
Wie o wie kan me hierbij helpen?

Wat zijn de werkzaamheden van een hoofdagent?
Hoe ziet een werkdag eruit van een agent?
Zijn er specifieke taken of voorkomende werkzaamheden?

Graag hoor ik van jullie




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2012, 21:36:28
Hallo,

Ik heb binnenkort een korpsgesprek. Nu zit ik met een x aantal vragen nog.
Wie o wie kan me hierbij helpen?

Wat zijn de werkzaamheden van een hoofdagent?
Hoe ziet een werkdag eruit van een agent?
Zijn er specifieke taken of voorkomende werkzaamheden?

Graag hoor ik van jullie

Taken verschillen (nog) heel erg per regio. Ene regio doen agenten en hoofdagenten eigenlijk de zelfde werkzaamheden. In de andere regio is het weer iets strakker geregeld en mag een agent niet alles wat een hoofdagent wel mag. In de ene regio kun je na de opleiding naast de gewone uniform dienst ook kiezen uit bv de recherche of de vreemdelingenpolitie. In de andere regio is alleen de uniformdienst de eerste paar jaar na je opleiding een optie. Dus een eenduidig antwoord op jou vragen is er helaas niet te geven.


Daffie7

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2012, 22:03:22
Oké ik begrijp dat het verschilt per regio.  Nu begrijp ik dat er over het algemeen wel werkzaamheden zijn wat ze over het zelfde zijn. Kun je deze ook beschrijven?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2012, 22:07:08
Oké ik begrijp dat het verschilt per regio.  Nu begrijp ik dat er over het algemeen wel werkzaamheden zijn wat ze over het zelfde zijn. Kun je deze ook beschrijven?

Als je eerst eens zou verteld welke regio je hebt gesolliciteerd. Praat wat makkelijker en dan is er vast wel een forum lid die in die regio werkt.


Daffie7

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2012, 22:42:54
Betreft noord oost Gelderland


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2012, 22:49:20
Hallo,

Ik heb binnenkort een korpsgesprek. Nu zit ik met een x aantal vragen nog.
Wie o wie kan me hierbij helpen?

Wat zijn de werkzaamheden van een hoofdagent?
Hoe ziet een werkdag eruit van een agent?
Zijn er specifieke taken of voorkomende werkzaamheden?

Graag hoor ik van jullie

Misschien een rare opmerking, maar zijn dit niet vragen die je al stelt alvorens je gaat solliciteren? Nu lijikt het op dat je eerst gaat solliciteren en nu pas gaat verdiepen in het werk waarvoor je een complete sollicitatieprocedure in werking hebt gesteld...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #6 Gepost op: 20 augustus 2012, 01:18:18
Misschien een rare opmerking, maar zijn dit niet vragen die je al stelt alvorens je gaat solliciteren? Nu lijikt het op dat je eerst gaat solliciteren en nu pas gaat verdiepen in het werk waarvoor je een complete sollicitatieprocedure in werking hebt gesteld...

Exact mijn gedachte.. dus nee, geen rare opmerking denk ik.


Daffie7

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2012, 07:27:41
Ik begrijp jullie verwarring. Gezien eerdere berichten aangeven dat de werkzaamheden nog al variëren per regio dus mijn vraag. Nu snap ik dat het toezichthouden en aangiftes opnemen er bij horen. Tevens onderhoren van evt getuigen in diverse zaken. Corrigeer me als ik het fout. Evt aanvulling van jullie?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672


Daffie7

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2012, 19:13:01
http://www.kombijdepolitie.nl/Soortenwerk/Hoofdagent/Pages/Watdoeteenhoofdagent.aspx

De site ken ik en hier staat ook dan de werkzaamheden divers zijn. Is er ook iemand op het forum die mij kan vertellen hoe een week eruit ziet van een hoofdagent. Gezien er op internet een x aantal dezelfde voorbeelden worden gebruikt ben ik benieuwd wat een medewerker er zelf over kan vertellen uit ervaring