Laatse Nieuwe Voertuig van "oud" model Chevy voor VZA

Auteur Topic: Laatse Nieuwe Voertuig van "oud" model Chevy voor VZA  (gelezen 2155 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Gepost op: 4 maart 2005, 20:32:14
Hier even een paar foto's van de Nieuwe 455 van de VZA. Het is het laatse Nieuwe voertuig van het Oude model. Hierna zullen de nieuwe modellen Chevy volgen die op Gas zullen gaan rijden.

Er zitten vergeleken de oudere modellen een paar nieuwe dingentjes op. Zoals o.a. de Zwaailbalk is iets anders, de flitsers zitten niet meer achter de grill maar er voor. Een nieuwe Brancard(Wordt nu nog getest) en een BABY/KINDERKOFFER.

Foto's met dank aan: Gerritjan Jongewaard.

Groetjes Jeroen

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2005, 20:34:17
En nog even 2 foto's met op de eerste de BABY/KINDERKOFFER en op de 2e de nieuwe Brancard die nog getest wordt.

Groetjes Jeroen

Bart S

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2005, 21:20:59
Hoi Jeroen,

naar mijn bescheiden mening gaan er bij VZA geen gas-auto's komen, maar blijft men bij diesels. Tijdelijk wordt er dan wellicht wel naar een ander merk overgeschakeld.

De baby/kinderkoffer is niet nieuw voor de ambu's, dit is echter wel een nieuw model. Hiervoor was het geen koffer maar een soort van rugzak/sporttas.

De nieuwe brancard die je ziet is de "Ferno". Naast de Ferno werd/wordt ook de "Stryker" getest. Vind het wel opvallend dat deze nieuwe brancard in deze auto is ingebouwd. In Amstelveen zijn een paar nieuwe auto's neergezet welke nog het oude brancardsysteem kregen.

EDIT: ik bedenk me net iets over die brancard. Het is helemaal niet vreemd. De 455 (de vorige dus al) dient als testauto voor de Ferno brancard, dus het is logisch dat de nieuwe 455 deze brancard ook krijgt  ;D

Groetjes,

Bart

Robin Hundman

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2005, 21:26:35
Volgens mij omdat Amstelveen dichterbij Amsterdam is dan Zaandam en als er eens een autoladder van Amsterdam voor tilassitentie moet bieden. Dan is dat makkelijker want de AL's van Amsterdam zijn speciaal gemaakt voor Amsterdamse Ambulances.

Bart S

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2005, 21:30:24
Hoi Robin,

ik heb in mijn eerste reactie het 'mysterie' al opgelost.  Had ff niet naar het nummmertje gekeken. De beide auto's (dus Ferno en Stryker) rouleren langs alle posten om ervaring op te doen met beide systemen. Rij je een dienst met zo'n auto, dan dien je er zelf rekening mee houden dat er niet afgehesen kan worden met die brancard. Kom je toch in zo'n situatie dan moet er dus een tweede wagen komen met een gewone brancard.

Groetjes,

Bart

Robin Hundman

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2005, 21:38:19
Hoi Robin,

ik heb in mijn eerste reactie het 'mysterie' al opgelost. 

Nou bedankt voor je reactie Bart.

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #6 Gepost op: 6 maart 2005, 19:25:02
Iemand meer info over de nieuwe "ferno brancard"?

ffemt19
Go home we got it !!!  We finish what others can't

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 7 maart 2005, 15:40:40
en zijn er duidelijkere fotos van het voertuig?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2005, 16:03:02
Iemand meer info over de nieuwe "ferno brancard"?

ffemt19

Ja, hij is zwaarder, belasting tot 235 kg, rolt lichter (behalve in de sneeuw), vele extra's zoals tassenhagers aan zijkant, uitschuifbaar hoofdend, geintergreerde infuuspaal, 4-puntsgordel aan borstplaat en bij ons gaan ze allemaal terug wegens vele mankementen voor modificatie.

By the way, de kinderkoffer, die is ook al enige tijd in gebruik volgens mij.

Elke hulpverlening start met communicatie.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 7 maart 2005, 20:06:48
Hier nog een foto van de 455 zoals hierboven....

Foto met dank aan Gerritjan Jongewaard