De nationale traumadag - 2 september 2012 Nijmegen (Gld)

Auteur Topic: De nationale traumadag - 2 september 2012 Nijmegen (Gld)  (gelezen 4102 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #10 Gepost op: 2 september 2012, 06:28:35
Ik ben aanwezig :) Van 13u - 15:30 ongeveer.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Reactie #11 Gepost op: 2 september 2012, 09:02:31
ik ben ook aanwezig


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #12 Gepost op: 2 september 2012, 19:03:08
Samenvattend was het een heel bijzondere dag waarbij alle ins en outs van traumazorg gepresenteerd werd. De nadruk lag overduidelijk bij voorlichting en niet bij spektakel zoals we dat vaker zien bij brandweeropendagen. Zonder overigens afbreuk te willen doen daaraan!

Tevens ben ik positief verrast door de goede organisatie. Dat het überhaupt mogelijk was een kijkje te kunnen nemen op een SEH van een traumacentrum is volgens mij al uniek. Goede uitleg gehad en een pluim voor de organisatie. Tevens was defensie ook van de partij met hun materieel voor traumazorg in oorlogsgebieden.

(... verwijderd door de moderator ...)


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #13 Gepost op: 2 september 2012, 19:15:11
Erg leuke dag, mooie rondleiding over het platform gehad, totdat de heli naar Wijchen moest...

Ook de uitleg bij de diverse voertuigen was uitstekend, vooral bij de MICU een zeer interessant gesprek gehad met een intensivist, ook al was hij vrij.

Conclusie : Topdag!
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #14 Gepost op: 2 september 2012, 19:24:08
^^ Lol, ik kwam net met de lift boven toen ze zeiden, helaas hij gaat nu net vertrekken vanwege een inzet. Dit bleek de inzet voor Wijchen te zijn ;)


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #15 Gepost op: 2 september 2012, 19:45:58
Het wetenschappelijk symposium was ook zeer interessant, zeker de lezing van dr. Edward Tan over traumachirurgie in oorlogsgebieden, was indrukwekkend. Veel respect voor alle medische hulpverleners die dit werk doen.

Ook de lezingen van Dr. Edwards en prof. Leenen waren zeer interessant en relevant voor de huidige discussies over kosten en kwaliteit van zorg.

Ik heb helaas niet deel kunnen nemen aan de rondleidingen, maar het was een mooi evenement om het algemene publiek te informeren over traumazorg. Helaas was het rode kruis niet aanwezig.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Reactie #16 Gepost op: 2 september 2012, 21:39:05
ik heb ook een top dag gehab, vooral de rondleiding door de SEH+Helidek en de OK`s was leersaam en intersant


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #18 Gepost op: 3 september 2012, 00:10:06
Ook ik ben naar de Nationale Traumadag geweest in het UMC st Radboud.

hieronder een paar foto's meer foto's op mijn website  http://bit.ly/TOdmJC





Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


BommelDing

  • Eerste hulpverlener, ex-SIGMA-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
Reactie #19 Gepost op: 3 september 2012, 12:18:12
Mooie drukke dag gehad, gisteren.

Heel de dag namens het SIGMA aanwezig geweest. En de belangstelling was mooi.
Veel personen op de wervelplank gehad. De meeste vonden het minder prettig op het moment dat ze vastgebonden waren.