Vrijwilliger politie zwaargewond en Middelbrand (schuur) Oude Courageweg - Doornspijk 21-08-2012

Auteur Topic: Vrijwilliger politie zwaargewond en Middelbrand (schuur) Oude Courageweg - Doornspijk 21-08-2012  (gelezen 6716 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MelvinBakker.nl

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
    • MelvinBakker.nl
Enige speculaas van mijn kant maar ik vermoed dat daar een gebied nogsteeds is afgezet ivm asbest en dat deze politievrijwilliger daar stond. speculaas is op. ;)
De Oude Courageweg is namelijk een zijstraat van de Rode Landsweg.

Een hulpagent van de politie is dinsdagavond ernstig gewond geraakt nadat hij bij een wegafzetting op de Rode Landsweg in Doornspijk moedwillig werd aangereden door een nog onbekende automobilist. Het slachtoffeer is overgebracht naar het ziekenhuis.

De afzetting was neergezet vawege de afwikkeling van een schuurbrand in de buurt.

Wat er precies is voorgevallen is niet bekend. Het slachtoffer werd bewusteloos aangetroffen en kon later vertellen dat het vermoedelijk om een zwart auto gaat. Die is spoorloos.

Bron: www.GLD.nl
Kijk ook eens op mijn eigen persoonlijke website : www.MelvinBakker.nl - Wil jij ook onze #hulpverleners bedanken of een schouderklopje geven? Kan via


MelvinBakker.nl

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
    • MelvinBakker.nl
In Doornspijk in Gelderland is vanavond een vrijwilliger van de politie aangereden. Hij is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht.

De man hield toezicht bij een wegafzetting toen hij werd geschept. De dader is doorgereden. Volgens een woordvoerder van de politie werd het slachtoffer even later bewusteloos gevonden door een collega.
Donkere auto

Het is niet duidelijk of het om een ongeluk gaat of dat er bewust op de hulpagent is ingereden. De politie zegt dat de man goed zichtbaar was.

De politie is op zoek naar de bestuurder van de donkerkleurige auto die de vrijwilliger van de politie heeft aangereden.

Bron: http://nos.nl/artikel/409338-agent-zwaargewond-na-aanrijding.html
Kijk ook eens op mijn eigen persoonlijke website : www.MelvinBakker.nl - Wil jij ook onze #hulpverleners bedanken of een schouderklopje geven? Kan via


MelvinBakker.nl

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
    • MelvinBakker.nl
Politie Persbericht:

Een volontair bij de politie Noord- en Oost-Gelderland is dinsdagavond 21 augustus gewond geraakt toen hij bij een wegafzetting werd aangereden. De dader is doorgereden. De volontair is met nog onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. De politie is een uitgebreid onderzoek gestart en zoekt getuigen.

De man stond omstreeks 23.00 uur bij een wegafzetting aan de Rode Landsweg in Doornspijk. De weg was daar afgezet in verband met een grote brand eerder die dag. Op dat moment werd er nog nageblust. De man stond alleen op zijn post toen hij werd aangereden. De exacte toedracht is nog niet bekend.

De volontair heeft de noodknop van zijn portofoon ingedrukt waarna collega's hem op de weg aantroffen. De man is vervolgens met, op dit moment, nog onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

Donkerkleurige transporter

De daders zijn na het ongeval doorgereden. Er zou mogelijk een donkerkleurige transporter met twee inzittenden bij het incident zijn betrokken. De politie roept deze personen op zich te melden bij de politie. Ook getuigen die meer kunnen vertellen over de toedracht of de betrokken auto worden verzocht zich te melden op 0900 8844.

Bron: Politie.nl
Kijk ook eens op mijn eigen persoonlijke website : www.MelvinBakker.nl - Wil jij ook onze #hulpverleners bedanken of een schouderklopje geven? Kan via


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Brand in hooischuur Oude Courageweg Doornspijk

In een hooischuur aan de Oude Courageweg bij Doornspijk is dinsdagmiddag rond tien over half vijf brand ontstaan. In de schuur waren 5000 balen hooi opgeslagen, waarvan een groot deel in de brand is gevlogen. De brandweer van Elburg heeft twee tankautospuiten, een hoogwerker, een waterwagen en slangenwagen ingezet om de brand te bestrijden. Nadat de brand onder controle was heeft de brandweer met behulp van kranen de hooibalen uit de schuur gehaald om ze uit elkaar te trekken.

Meer informatie en foto's op http://stefanverkerk.nl/weblog/627/brand_in_hooischuur_oude_courageweg_doornspijk/

Brand in oude hooischuur Oude Courageweg Doornspijk - ©StefanVerkerk.nl



www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Politie Nederland @Politie
Gisteren raakte rond 23.00u een volontair gewond bij aanrijding in #Doornspijk. Dader doorgereden, we zoeken getuigen. http://www.politie.nl/noord_en_oost_gelderland/nieuws/120822doornspijkvolontairvanpolitieaangeredenbijwegafzetting.asp

Volontair van politie aangereden bij wegafzetting
Doornspijk, 22-08-2012 • Een volontair bij de politie Noord- en Oost-Gelderland is dinsdagavond 21 augustus gewond geraakt toen hij bij een wegafzetting werd aangereden. De dader is doorgereden. De volontair is met nog onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. De politie is een uitgebreid onderzoek gestart en zoekt getuigen.

De man stond omstreeks 23.00 uur bij een wegafzetting aan de Rode Landsweg in Doornspijk. De weg was daar afgezet in verband met een grote brand eerder die dag. Op dat moment werd er nog nageblust. De man stond alleen op zijn post toen hij werd aangereden. De exacte toedracht is nog niet bekend.
De volontair heeft de noodknop van zijn portofoon ingedrukt waarna collega's hem op de weg aantroffen. De man is vervolgens met, op dit moment, nog onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

Donkerkleurige transporter
De daders zijn na het ongeval doorgereden. Er zou mogelijk een donkerkleurige transporter met twee inzittenden bij het incident zijn betrokken. De politie roept deze personen op zich te melden bij de politie. Ook getuigen die meer kunnen vertellen over de toedracht of de betrokken auto worden verzocht zich te melden op 0900 8844.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Volontairs zijn politie vrijwilligers zonder bevoegdheden. Bij ons in de regio worden deze vooral ingezet voor taken op administratief en technisch gebied. Maar kennelijk worden ze in andere regio's operationeel ingezet. Iemand die daar meer over weet? Over de operationele inzet van volontairs?


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Het respect lijkt wel met de dag verder te zoeken.....
Sterkte voor het SO
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat
#Doornspijk, de gewonde politievrijwillger heeft in ieder geval een zware hersenschudding opgelopen en is weer thuis.
@PolitieNOG
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Volontairs zijn politie vrijwilligers zonder bevoegdheden. Bij ons in de regio worden deze vooral ingezet voor taken op administratief en technisch gebied. Maar kennelijk worden ze in andere regio's operationeel ingezet. Iemand die daar meer over weet? Over de operationele inzet van volontairs?
In sommige artikels hebben ze het over een politievrijwilliger, die zijn weldegelijk bevoegd en in het bezit van enkele geweldsmiddelen. In andere artikelen hebben ze het over een volontair, dat is bijna hetzelfde maar die zijn inderdaad vaak belast met baliwerkzaamheden, al weet ik dat sommigen van hun een boa diploma hebben zodat ze ook aangiftes kunnen opnemen.

Maar goed, ik vermoed dat het een politievrijwilliger was, die dus wel bevoegdheden heeft. Ik vraag me af of andere regio's volontairs hebben zoals wij ze kennen in Amsterdam. ;)

(overigens is volontair gewoon een luxewoord voor het woord vrijwilliger)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Wat ik weet is dat de vrijwilligers die hier in mijn woonplaats ingezet worden (en een van hen werd dus gisteravond ook in Doornspijk ingezet), is dat ze soms ook helpen bij alcoholcontroles e.d. Maar voornamelijk dus inzetten bij wegafsluitingen door branden, ongevallen en evenementen.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon