Is het dus werkelijk zo dat als je bv een druk begin hebt en zo rond de 15 uur in dienst al aan je 13 uur komt je verder niet meer ingezet gaat worden? Ik snap dat het onwenselijk is in verband met vermoeidheid maar het klinkt wel weinig.
En als ik het dus goed begrijp krijg je de ORT van 23.00 tot 08.00 wel doorbetaald tenzij je bezig bent...
Als je een hele drukke dienst hebt zit je, in het vroegste geval, om 21:00 uur aan je 13 uur. Dan kun je dus ook buiten dienst gaan. Je krijgt de uren dan wel gewoon betaald. Discussiepunt is natuurlijk altijd wel wat te doen als er naast de post een ongeval gebeurt en de auto dan van verder weg moet komen omdat je buiten dienst bent. De ervaring leert dat je weinig aan 13 uur toekomt omdat, in ieder geval in onze regio, er ook parate auto's zijn (8-uursdiensten) en die meestal als eerste worden ingezet. De 24-uurs dienst wordt vaak "uit de wind" gehouden door de MKA.
Ja, de ORT vergoeding blijft ook "s nachts doorlopen, tenzij je een rit krijgt, die valt dan onder overwerk en daar krijg je geen ORT over betaald.
En als ik het dus goed begrijp krijg je de ORT van 23.00 tot 08.00 wel doorbetaald tenzij je bezig bent...
[/quote]
Voor je productie uren staat de AW voor 17,7 uur in het rooster, dus je moet er die week nog 18,3 draaien om aan je 36 uur te komen. Voor de ATW staat het voor 24 gewerkte uren.
Wij hebben een "maatwerkovereenkomst" getekend (vrijwillig) die de RAV de ruimte biedt om maximaal 60 (ATW) -uren te roosteren. Dus ik kan in 1 week 2 x AW en 1 x paraat draaien. Dat is dan voor mijn productie uren 43,4 en voor de ATW 56 uur. Dit biedt de roosteraar iets meer ruimte, met name bij krapte, zonder dat je de ATW overschrijdt.