Goedemorgen
Ik zit met het volgende:
Een Belgische dispatching dient bij haar werkzaamheden regelmatig voor brandweerinterventies in Nederland de Nederlandse brandweer te contacteren, idealiter via de 112-centrale. Nu bevindt die dispatching zich dus in België maar heeft die wél de mogelijkheid om in het Den Haagse via KPN de lucht in te gaan met een Nederlands mobiel-abo (drukken van de telefoonkosten, de internationale verbinding naar Nederland verloopt via VoIP). Als er echter via die lijn 112 wordt gebeld, wordt er steevast contact gelegd met de 112-centrale verantwoordelijk voor Den Haag (logisch) en dat is dan altijd een heel gedoe om te worden doorverbonden met de juiste regio. Begrijpelijkerwijs kennen de calltakers op de Haagse 112-centrale ook niet elk dorpje of gehucht, laat staan dat ze weten bij welke veiligheidsregio dat dorp behoort. De Belgische dispatchers weten dat ook niet, kortom: veel tijdverlies, het doorverbinden dat niet lukt, centralisten die zich afvragen waarom ze worden lastig gevallen voor een andere regio etc etc.
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om een lijst te bekomen met:
1. de "gewone" telefoonnummers van de 112-centrales, dus ook bereikbaar van uit het buitenland
2. een register met vermelding welke gemeente bij welke centrale hoort (alfabetische lijst), zodat er van uit België kan worden gebeld naar de juiste centrale voor dringende brandweerhulp.
Ik had op het net al een website over de brandweer van Nederland gevonden met per gemeente een telefoonnummer (invulveld) doch ervaring leert dat deze niet volledig juist is en je soms terecht komt op een administratief telefoonnummer waar er 's avonds niet wordt opgenomen of zelfs gewoon bij het verkeerde korps aanbelt.
Alvast dank voor goede tips!