Explosieven Opruimingsdienst (EODD), Defensie Duikgroep (DDG) & CBRN

Auteur Topic: Explosieven Opruimingsdienst (EODD), Defensie Duikgroep (DDG) & CBRN  (gelezen 207696 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #240 Gepost op: 24 oktober 2012, 22:14:06
Mooie vtgn, alleen snap ik dan weer niet waarom ze die "afgetrapte" Transits van de KMar overnemen. Dat waren de meest onstabiele vtgn om met OGS aan te rijden.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #241 Gepost op: 24 oktober 2012, 22:27:37
Mooie vtgn, alleen snap ik dan weer niet waarom ze die "afgetrapte" Transits van de KMar overnemen. ...
Inderdaad. Hoelang zal er tussen zitten tot dat ze die Transits "weg doen"? Want het zijn nou eenmaal niet den nieuwste(n).


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #242 Gepost op: 24 oktober 2012, 22:45:18
Op/verbouw bij DRV ?


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #243 Gepost op: 25 oktober 2012, 06:34:49
Transits gaan zsm worden vervangen. Dit was een tijdelijke en snelle oplossing.
Eerst moet worden bekeken wat er nu uiteindelijk mee moet in de voertuigen.

Idd, bij DRV.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #244 Gepost op: 25 oktober 2012, 08:27:33
Ik had begrepen dat CBRN dezelfde voertuigen zou gaan krijgen als de EODD... Blijkbaar niet dus.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


tnkdriver82

  • Ambulance chauffeur / Het NL Rode Kruis / SIGMA-lid / ex-DBBO en Militair
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #245 Gepost op: 27 oktober 2012, 05:00:23
Ik zie dat MadMan me voor is.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #246 Gepost op: 27 oktober 2012, 12:18:24
In het kader van ICMS en CBRN, presenteer ik U de nieuwe (interim) First Response voertuigen van het MinDef CBRN team.




Dienst: MinDef CBRN
Soort voertuig: 3 x First Response manschappenvoertuig (interim)
Roepnummer: n.n.b.
Merk & type: Ford Transit
Kenteken: KO-00-13
Bijzonderheden: Voertuig met al de tools die benodigd zijn, oud KMar voertuig, OGS

Naar verwachting zijn de voertuigen eind deze maand geheel operationeel. Momenteel is er reeds 1 x Transit operationeel.

Hoe zit het met de gehele OGS op de bussen, toch niet alleen die hansch pit achterop?


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #247 Gepost op: 27 oktober 2012, 12:21:36
Nee, die is voor de nieuwe eisen erbij gezet. Voorop komt de Whelen Freedom.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #248 Gepost op: 28 oktober 2012, 15:17:06
Nee, die is voor de nieuwe eisen erbij gezet. Voorop komt de Whelen Freedom.

Mooi, Duitse opzet zeg maar
Bedankt voor et antwoordt


rdv300b833

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #249 Gepost op: 2 november 2012, 21:15:19
Goedenavond Hulpverleningsforum,

 mijn eerste berichtje hier.....

Vandaag hebben we bij DRV een aantal voorrangsvoertuigen opgehaald. Het betreft de voertuigen voor de ICMS/CBRN-taak. (intensivering militaire samenwerking / chemisch - biologisch - radiologisch - nucleair).

Dat zijn de Skoda Yeti's voor de Advies & Assistentietaak (A&A). Deze zijn op afroep voor de AGS / GAGS / TEV / EODD beschikbaar en hebben een opkomsttijd van 2 uur. De voertuigen bezitten nogal wat communicatiemogelijkheden.
Ik zag op dit forum er gevraagd werd om nummerplaten: KP-40-77 / KP-40-78 / KP-40-79

Daarnaast de Ford Transit voor het interim (!) R/C-voertuig. R/C staat voor radiologisch / chemisch. Het betreft een voertuig met meetapparatuur. En inderdaad zijn dit oudere KMar-voertuigen (van de rijopleiding). Het uiteindelijke R/C-voertuig is een zeer bijzonder voertuig: het moet nog helemaal ontwikkeld worden en heeft een zeer uitgebreide ingebouwde detectorset, een robot voor uitgestegen optreden, en natuurlijk de mogelijkheid om personeel met meetapparatuur in te zetten. Dat uiteindelijke voertuig wordt pas in 2015 verwacht. Om tot die tijd toch de vast aanwezige detectoren z.s.m. ter plaatse te hebben is het een beetje zonde van belastingcentjes op spiksplinternieuwe voertuigen te verwerven voor een dikke 2 jaar. We hebben dus busjes bij de KMar overgenomen met weinig kilometers op de teller en goed geluisterd naar ex-gebruikers (en daarom de hele voeding/accu-gebeuren opnieuw en verbeterd aangelegd).
De oude verlichting wordt per 2014 afgekeurd; dus daarom maar gelijk de nieuwe regelgeving gevolgd.
De nummerplaten: KO-00-13 / KO-00-14 / KO-00-15.

Bij het LFR is de striping/patroon afgegeven. Er komen nog roepnummers op (grote stickers).
En nee.....dit zijn beslist niet dezelfde voertuigen als de EODD. Defensie heeft wel van het LFR eenzelfde basis-striping aangeleverd gekregen dus de kleurstelling is gelijk. Maar zij hebben "EODD" er op staan en wij "CBRN". Daarnaast heeft de EODD ook nog eens standaard militair-groene voertuigen. En deze CBRN-voertuigen zijn juist alleen bedoeld voor inzet in Nederland (dan heb je echt geen camouflage nodig).

Heeft u vragen; gewoon stellen....er is niets geheims aan.
Nogmaals: per 1 december moet deze dienst gaan draaien.







Groetsels,
Reinout