Goedemorgen Haageneesch,
duidelijke vragen !
1. de Yeti heeft geen grille-flitsers; wel dashboard-flitsers. De Ford heeft geen grille-flitsers. Formeel zijn die ook niet nodig en er is aan de bovenzijde van dat voertuig al een grote Whelen Freedom lichtbalk vooraan en een klein potje achterop.
2. jammergenoeg is dat kleine potje achterop echt nodig voor de 360 graden afdekking. In de oude KMar-opzet zat er links achterop een steun met het oranje (amber) zwaailicht. Amber is overgenomen door de combinatie lichtbalk voor en ondersteuningspotje achter. De oude steun hebben we laten zitten; we kunnen er altijd een spotlight op zetten als dat uitkomt. Het was een tikje sip om eigenlijk 2 verlichtingssystemen op het dak te hebben maar alternatieven zoals ondersteuningsverlichting op beugels in de achterzijde (aan voertuigdak-binnenzijde of deur-binnenzijde) leverde teveel hindernissen op voor het in en uithalen van de detectoren die meegevoerd worden.
3. Het antennewoud is nogal wat. Niet alleen C2000 maar ook UMTS en Iridium (onafhankelijke sateliettelefonie). Het bericht moet door.....Zonder gekheid; als straks het uiteindelijke R/C-voertuig beschikbaar komt kan deze haar meetgegevens en videobeelden doorsturen naar dit voertuig. Ook als C2000 uitvalt; ook als iedereen in haar mobieltje is gekropen en het netwerk overbelast.
En natuurlijk een GPS-antenne en ......gewoon de FM-radio. Eerlijk is eerlijk: er is ook gelijk een bevestigingspunt en doorvoer gemaakt in de antennegrondplaat en dak die nog niet is gebruikt. Gewoon een reserveplekje dus. Als in de toekomst er weer een nieuwe behoefte is hoeft er tenminste niet meer door het dak geboord te worden.
Gevoegd fotootje van de nog steeds aanwezige oude antennesteun (linksachter op voertuig....nog steeds KMar-blauw) en een bovenop-foto van de Yeti. Ook een plaatje van de nu nog nette kisten en vrijwel lege binnenzijde Ford.
Groetsels,
Reinout