GRIP 3 vliegtuig zonder radiocontact begeleid door F16's - Schiphol 29-08-2012

Auteur Topic: GRIP 3 vliegtuig zonder radiocontact begeleid door F16's - Schiphol 29-08-2012  (gelezen 50761 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
John Bell ‏@NewsBell
Picture of the scene sent in from passenger aboard the #Vueling jet at Amsterdam's #Schiphol airport via NOS.nl http://desmond.yfrog.com/Himg616/scaled.php?tn=0&server=616&filename=sglq.png&xsize=640&ysize=640
29 augustus 12 om 3:12 's middags
Samen sterk in de hulpverlening!


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Aah, dus er is wel iets veranderd... We zijn volgens jou verschoven naar een panieksamenleving met alle procedures die daar bij horen. Maar goed, het is duidelijk jou mening dat de wereld niet veranderd is en dat dit fabeltjes zijn. Ik neem aan dat je daar gedegen onderzoek naar hebt verricht? ...

Waar baseer jij op dat de wereld veranderd is door een eenmalig incident dat totaal niet te vergelijken is met langdurige, grootschalige gebeurtenissen als de Tweede Wereldoorlog, de Koude Oorlog en de Kredietcrisis die een veel en veel grotere impact hebben op de samenleving en het dagelijks leven van alle dag.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Waar baseer jij op dat de wereld veranderd is door een eenmalig incident
Een eenmalig incident? Jij kijkt alleen naar 9/11 en Madrid en Londen zijn nooit gebeurd?  :-\ ...

Ik zeg niet dat de wereld veranderd is, jij concludeert dat dit niet zo is, maar je zegt in dezelfde zin wel dat we een panieksamenleving zijn geworden... En jij ziet niet in dat je jezelf dan tegen spreekt?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Maar als we we gewoon nuchter naar de feiten kijken zijn er nauwelijks incidenten in westerse landen die aan terrorisme gerelateerd kunnen worden.

Goed en ben jij op de hoogte van alle terrorisme gerelateerde incidenten in Nederland? Antwoord zou ik je vast geven en dat is nee. Want niet alles komt in de media. Maar in de Media zijn ook zaken genoeg geweest(Hofstadgroep bv).... Die echt wel met terrorisme te maken hebben.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Wat voor schoenen dragen de linker en rechter AT'ers? het lijken wel gympen
Dat zijn het misschien ook wel. Ik snap de achtergrond van jouw vraag niet, heeft het te maken met de veiligheid van die mannen?
Kisten stoppen geen kogels en maken meer herrie.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Waar baseer jij op dat de wereld veranderd is door een eenmalig incident dat totaal niet te vergelijken is met langdurige, grootschalige gebeurtenissen als de Tweede Wereldoorlog, de Koude Oorlog en de Kredietcrisis die een veel en veel grotere impact hebben op de samenleving en het dagelijks leven van alle dag.
Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig als men jouw mening had gevolgt, en later blijkt dat er weldegelijk een gijzeling of wat dan ook plaats had gevonden. Had men dan nog overdreven? Was er dan nog sprake van een panieksamenleving, of hadden we dan allemaal liggen slapen?


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Sociale media? P2000 zet 'gijzeling' in de meldingen hoor.
Ja, en dat is helemaal niet voor publicatie bestemd maar wordt door allerlei partijen op internet gezet en getweet. Ik vind het een goed plan dat ze bij de vervanging van P2000 de boel gaan coderen zodat de buitenwereld het niet meer kan volgen, maar dat is een hele andere dicussie.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Een eenmalig incident? Jij kijkt alleen naar 9/11 en Madrid en Londen zijn nooit gebeurd?  :-\ ...

Ik zeg niet dat de wereld veranderd is, jij concludeert dat dit niet zo is, maar je zegt in dezelfde zin wel dat we een panieksamenleving zijn geworden... En jij ziet niet in dat je jezelf dan tegen spreekt?

Dat waren ook incidenten die inmiddels ook al weer een tijdje achter ons liggen en relatief gezien weinig slachtoffers eisten als je dat vergelijkt met veel grotere gevaren op deze wereld en waar eigenlijk nooit aandacht voor is. Mijn opvatting is dus dat de verhoudingen totaal zoek aan het raken zijn. We geven veel te veel aandacht aan zogenaamde gevaren die nauwelijks bestaan en veel te weinig aandacht aan problemen die veel ernstiger zijn.

En panieksamenleving en de wereld veranderen zijn twee losstaande zaken. Panieksamenleving bedoel ik in de context van de overdreven aandacht voor terreur in de Westerse samenleving.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Relatief weinig slachtoffers?

Jemig, onder welke steen kom jij vandaan gekropen?
Zegt Afghanistan en Irak jou dan in deze context helemaal niets?


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238


Uploaded with ImageShack.us

Mijn foto :)
Vrijwillige brandweer