Stelling: Roken tijdens RK-diensten kan niet

Auteur Topic: Stelling: Roken tijdens RK-diensten kan niet  (gelezen 14882 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 6 maart 2005, 19:53:15


Je gaat nu wel kort door de bocht. Autorijden is ook risicovol en zo zijn er wel meer dingen.
Je bent me voor Kanarie. ;D

Ook, Delta, zijn er mensen die drugs gebruiken (gelijk maar opruimen dan?) mensen die drinken achter het stuur (ook opruimen, spuitje geven? Want in de gevangenis kosten ze ook genoeg en wie betaalt dat?)

Als je buiten longkanker krijgt doordat iemand rook uitademt is een teken dat je te dicht erbij staat! Wat denk je van uitlaatgassen? enz. enz. Zo kan ik nog wel een poosje doorgaan. En dat roken niet gezond is hoef je niemand wijs te maken. Maar dat je met een sigaartje of sigaretje roken ook 107 kunt worden, heeft laatst hier nog in de krant gestaan. Ko is 107 geworden, kreeg een doosje sigaren van de burgemeester omdat hij die elke dag rookt. Wordt hij zowat gelyncht door de antirook club:"Dat had hij nooit mogen doen!!!!"


Bang zeker dat hij er dood van gaat? ::) ::)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #11 Gepost op: 6 maart 2005, 19:55:14
Je bent me voor Kanarie. ;D

Ook, Delta, zijn er mensen die drugs gebruiken (gelijk maar opruimen dan?) mensen die drinken achter het stuur (ook opruimen, spuitje geven? Want in de gevangenis kosten ze ook genoeg en wie betaalt dat?)

Als je buiten longkanker krijgt doordat iemand rook uitademt is een teken dat je te dicht erbij staat! Wat denk je van uitlaatgassen? enz. enz. Zo kan ik nog wel een poosje doorgaan. En dat roken niet gezond is hoef je niemand wijs te maken. Maar dat je met een sigaartje of sigaretje roken ook 107 kunt worden, heeft laatst hier nog in de krant gestaan. Ko is 107 geworden, kreeg een doosje sigaren van de burgemeester omdat hij die elke dag rookt. Wordt hij zowat gelyncht door de antirook club:"Dat had hij nooit mogen doen!!!!"


Bang zeker dat hij er dood van gaat? ::) ::)

Zullen we deze discussie elders (kippenhok?) voortzetten? Dit is een andere topic...
Arts  www.alphalog.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 6 maart 2005, 19:57:51
ik ben in 1 ding heel duidelijk,tijdens een dienst waar je direct met slachtoffers of wat dan ook bent,dan wordt er niet gerookt.

Maar laat een ieder zijn pleziertje,en als iemand een sigaret of een sigaartje op wil steken,prima toch?
Verslaving?Tja misschien welja.Maar als je er wat van gaat zeggen moet je ook al die mensen die dagelijks in de kroeg zitten ook eruit halen,en hun dagelijks pilsje ontnemen.
We hebben vorig jaar een heel gezeik en gemekker gehad over het roken in openbare gebouwen,waardoor er op brandweerkazernes ook niet meer gerookt mag worden.dat heeft zeer veel kwaad bloed gezet bij de brandweermensen.
Ik heb er geen problemen mee als een brandweercollega een sigaret opsteekt,laat een ieder zijn pleziertje en maak goede afspraken.

Daar kan een ieder zich aanhouden,en verder zijn waffel houden


firemanr

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 6 maart 2005, 19:58:10
Zullen we deze discussie elders (kippenhok?) voortzetten? Dit is een andere topic...

Ik geef antwoord op jouw beweringen en beschuldigingen en was dus niet van plan deze voort te zetten in het kippehok!

Ik heb in het begin aangegeven hoe ik over het roken dacht, dit kun je terugherleiden naar het Rode Kruis, Brandweer, Politie etc.
Je zegt het zelf: discussie. Dus laten we gezellig verder discussieren.


Kanarie

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 6 maart 2005, 20:00:16
Ik denk dat je best even uit het zicht kunt gaan staan, maar je moet het niet overal gaan verbieden.


Mee eens.  ;) En zoals je al zei, kijk even of anderen er geen last van hebben.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 6 maart 2005, 20:05:25
Zullen we deze discussie elders (kippenhok?) voortzetten? Dit is een andere topic...
daar verlies je deze discussie ook


firemanr

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 6 maart 2005, 20:08:45
daar verlies je deze discussie ook

En hij is te serieus voor het kippehok. ;)

terug ontopic!


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #17 Gepost op: 6 maart 2005, 20:11:16
Alleen omdat er hier meer rokers zijn dan niet/anti-rokers. Maar maak je geen zorgen, ik hou m'n mond al, jullie gaan je gang maar... buiten!
Arts  www.alphalog.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 6 maart 2005, 20:12:27
Alleen omdat er hier meer rokers zijn dan niet/anti-rokers. Maar maak je geen zorgen, ik hou m'n mond al, jullie gaan je gang maar... buiten!
ik wil niet vervelend zijn,maar ik rook niet.En mijn collega,s hoeven geen longontsteking op te lopen omdat er een aantal mensen bekrompen denken


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #19 Gepost op: 6 maart 2005, 20:14:04
En ik hoef geen longkanker op te lopen omdat... Ach, waar doe ik dit eigelijk ook voor. Ik heb al jaren terug ontdekt dat dit zo'n eindeloze welles/nietes discussie wordt.
Arts  www.alphalog.nl