Ik had het nog niet toe kunnen voegen, maar Peter is me in dit geval voor. Eerder op dit forum heb ik al eens een topic gestart over de houding en attitude van een EHV'er. Zoals Peter zegt, het getuigd niet van professioneel gedrag (dat ook geld voor EHV'ers) om te gaan staan te roken tijdens je dienst.
Helaas, deze houding is lang niet bij alle EHV'ers aan wezig bij het RK, en dat zullen ook vaak de mensen zijn die zullen vertrekken bij een 'rookverbod' zoals Gerrie dat schrijft. Begrijp me niet verkeerd, ik wil hier zeker niet alle rokers mee over één kam scheren. Er zijn gelukkig genoeg mensen die inzien dat roken in het zicht tijdens de dienst niet echt gepast is. Net als alcohol en dergelijke.
Ik zeg niet dat bij een hulpverlening, die ik niet zal draaien...als er niet gerookt mag worden.
Ik zal wel vragen of er een gelegenheid is om te roken, voor de vrijwillergers....en die is er altijd wel...
bij het sigma is het ook niet zo, dat als je een inzet hebt en na een uurtje zegt, ''ík ga eerst even een peukje doen''
dat kan je niet maken natuurlijk.
en het moet ook niet zo zijn, als je voor het NRK een inzet draait, en er komt iemand gewond naar je toe...en je blaast de rook in iemand gezicht....
of dat je in je post (tent/ruimte) een peuk ga draaien en roken.....dat kan je ook niet maken...
ik pas mij redelijk makkelijk aan...
wat ik wil zeggen, is dat er ook veel vrijwilligers zijn die er anders over denken...
en die dat wel doen....zelfs ik als roker zeg daar ook zeker wat van....
het is ook vaak een kwestie van je gezonde verstand te gebruiken.....