GRIP 1 Grote brand (woning) Heiligeweg - Krommenie 30-08-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (woning) Heiligeweg - Krommenie 30-08-2012  (gelezen 10429 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #20 Gepost op: 30 augustus 2012, 16:07:21
Woningen Krommenie onbewoonbaar na explosie
KROMMENIE - Vier woningen aan de Heiligeweg in Krommenie zijn donderdagochtend bij een explosie zodanig beschadigd, dat ze onbewoonbaar zijn geraakt. Dat liet de eigenaar, woningcorporatie Parteon, donderdagmiddag weten.

De bewoners zijn inmiddels geïnformeerd over het feit dat zij voorlopig niet naar huis kunnen terugkeren en hebben allen onderdak gevonden bij familie of vrienden.


De vier woningen vormen samen een klein appartementencomplex. In een van de woningen had rond 09.00 uur een explosie plaats, die het complete pand verwoestte. De bewoner is zwaargewond overgebracht naar het brandwondencentrum in Beverwijk.


Instorting

Wat de ontploffing heeft veroorzaakt, wordt onderzocht. Vooralsnog gaat men uit van een gasexplosie. Omdat het lange tijd erg heet bleef in het pand en instorting dreigde, kon de technische recherche pas in de loop van de middag aan het onderzoek beginnen. Inmiddels is het pand gestut en worden buurtbewoners gehoord.

Ook drie aangrenzende eengezinswoningen raakten door de klap ernstig beschadigd. Technici onderzoeken of de bewoners de nacht in hun eigen bed kunnen doorbrengen of dat ook zij op zoek moeten naar vervangend onderdak.

Bron: www.nu.nl
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #21 Gepost op: 30 augustus 2012, 16:21:37
http://bcove.me/n8wvmmbs

Filmpje van Dichtbij.nl


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #22 Gepost op: 30 augustus 2012, 16:44:36
zie ik daar nu iemand rennen in een korte broek en een brandweerjas aan? e050
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #23 Gepost op: 30 augustus 2012, 18:19:30
zie ik daar nu iemand rennen in een korte broek en een brandweerjas aan? e050

Yep. Stond ook op Twitter. "Brandweer was zo snel ter plaatse dat ze geen tijd hadden om een broek aan te trekken"


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 30 augustus 2012, 18:58:13
Yep. Stond ook op Twitter. "Brandweer was zo snel ter plaatse dat ze geen tijd hadden om een broek aan te trekken"
Ik mag toch hopen dat dit behoort aan het rijk der fabelen?
Geen volledig uitrukpak aan, is gewoon niet uitrukken. ::)


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #25 Gepost op: 30 augustus 2012, 19:11:04
Ik mag toch hopen dat dit behoort aan het rijk der fabelen?
Geen volledig uitrukpak aan, is gewoon niet uitrukken. ::)

Als de ploeg van dienst van post Noord in Zwolle aan het sporten is (zo rond 16:00) en er komt een melding, dan zie ik vaak de pompbediende zonder jas uitstappen/pomp aanzetten. Daarna pas de jas aan. De broek is overigens op dat moment al wel aan.

Telt dat dan ook als 'niet uitrukken' ?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 30 augustus 2012, 19:16:32
Als de ploeg van dienst van post Noord in Zwolle aan het sporten is (zo rond 16:00) en er komt een melding, dan zie ik vaak de pompbediende zonder jas uitstappen/pomp aanzetten. Daarna pas de jas aan. De broek is overigens op dat moment al wel aan.

Telt dat dan ook als 'niet uitrukken' ?
Wij hebben ook wel eens niet onze blusjas aan bij een uitruk, bv een dier te water. Maar we hebben de blusjas wel bij ons
Maar zodra er sprake is van een branduitruk of een ongeval met beknelling heeft een ieder zijn volledige uitrusting aan. Dat een pompbediender/chauffeur even zonder jas loopt is op zich niet zo,n groot probleem, ookal omdat de jas dan alsnog aan gaat. Nu loopt er iemand onbeschermt in korte broek bij een toch wel flinke brand. Ik denk dat we dat soort zaken moeten voorkomen, ookal omdat dit breed uitgemeten in de media te zien is. Maar vindt ik de eigen veiligheid van deze meneer nog veel belangrijker.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #27 Gepost op: 30 augustus 2012, 19:38:39
Misschien speelt hier een rol dat de kazerne voor de vrijwillige brandweer bijna om de hoek zit. Er is dus een kans dat vrijwilligers "op weg naar", langs de plaats incident komen?
Met gewonden, paniek en mensen nog opgesloten boven het ontplofte appartement, wat doe je dan? (Wil niet speculeren of als niet brandweer man een oordeel geven, probeer alleen het van uit een ander perspectief te zien. :) )

Overigens heb ik later alleen maar volledig gekleed brandweer personeel gezien.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #28 Gepost op: 30 augustus 2012, 22:14:30
De persoon in kwestie was niet van een vrijwillige post, maar ook voor de vrijwilligers geldt dat er alleen uitgerukt wordt vanuit de kazerne en in volledig tenue.
Als ik het goed begrepen heb van de collega's waren ze aan het sporten en was hij zijn broek vergeten  :-\
Dit is geen excuus, alleen een verklaring..
Assumption is the mother of all fuck-ups


Berend

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #29 Gepost op: 30 augustus 2012, 22:26:33
Volgens mij waren de grote stukken glas boven het hoofd van de man die uit zijn woning verwijderd werd gevaarlijker als een korte broek. Kijk maar bij de video van dichtbij.nl bij de tweede keer als de man in beeld komt, bij het inzoomen van camera!!