GRIP 1 Grote brand (woning) Heiligeweg - Krommenie 30-08-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (woning) Heiligeweg - Krommenie 30-08-2012  (gelezen 10565 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

D_enn_is

  • manschap, pompbediende & Adviseur Gevaarlijke Stoffen
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #30 Gepost op: 31 augustus 2012, 09:58:38
Een oordeel vormen vanuit alleen de mediaberichten, filmpjes/foto's en door het welbekende WIS (WandelgangenInformatieSysteem) lijkt me niet de juiste manier  :-\.
Mensen nemen al snel iets voor 100% waarheid aan wat zij op filmpjes e.d. zien.
Niet doen mensen, zo komen er onjuiste en niet geverifieerde berichten de wereld in!
"When a man becomes a fireman his greatest act of bravery has been accomplished. What he does after that is all in the line of work."


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 31 augustus 2012, 15:57:26
Een oordeel vormen vanuit alleen de mediaberichten, filmpjes/foto's en door het welbekende WIS (WandelgangenInformatieSysteem) lijkt me niet de juiste manier  :-\.
Mensen nemen al snel iets voor 100% waarheid aan wat zij op filmpjes e.d. zien.
Niet doen mensen, zo komen er onjuiste en niet geverifieerde berichten de wereld in!
Wilde je zeggen dat het filmpje iets anders laat zien? Ik zie iemand in blusjas en korte broek rond rennen, bij de brandweer hebben we duidelijk afspraken over eigen veiligheid. ::)


D_enn_is

  • manschap, pompbediende & Adviseur Gevaarlijke Stoffen
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #32 Gepost op: 31 augustus 2012, 16:43:07
Wilde je zeggen dat het filmpje iets anders laat zien? Ik zie iemand in blusjas en korte broek rond rennen, bij de brandweer hebben we duidelijk afspraken over eigen veiligheid. ::)

Dat is ook precies wat ik zie: een persoon in blusjas en korte broek die druk heen er weer rent. Maar goed dat ie niet deelneemt aan de incidentbestrijding  O0.
Datzelfde geldt trouwens ook voor het raam. Komt de oude man daadwerkelijk uit het raam op het moment dat die gevaarlijke punt met glas er nog hangt? Of kan deze in tweede instantie toch weg zijn gehaald?
"When a man becomes a fireman his greatest act of bravery has been accomplished. What he does after that is all in the line of work."


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 31 augustus 2012, 23:16:56
Explosie in woning Krommenie
Published on Aug 30, 2012 by MrHjk0611
Explosie in woning Krommenie
Video: Vincent Kelder
Samen sterk in de hulpverlening!


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #34 Gepost op: 1 september 2012, 09:54:56
Dat is ook precies wat ik zie: een persoon in blusjas en korte broek die druk heen er weer rent. Maar goed dat ie niet deelneemt aan de incidentbestrijding  O0.
Datzelfde geldt trouwens ook voor het raam. Komt de oude man daadwerkelijk uit het raam op het moment dat die gevaarlijke punt met glas er nog hangt? Of kan deze in tweede instantie toch weg zijn gehaald?
Als hij niet deelneemt aan de incidentbestrijding, moet hij die jas uittrekken en achter het lintje gaan staan. Op het filmpje is duidelijk te zien dat hij heen en weer loopt in het brongebied herkenbaar als hulpverlener.

Wat beteft het glas ben ik het met je eens, er is op het filmpje niet te zien of de rest van dat glas verwijderd wordt voordat het slachtoffer naar buiten komt.
Assumption is the mother of all fuck-ups


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #35 Gepost op: 3 september 2012, 16:01:14
Zelfmoordpoging verwoestte huizen

NOS
Toegevoegd: maandag 3 sep 2012, 15:37

De gasexplosie die donderdag een woning in Krommenie compleet verwoestte, kwam zo goed als zeker door een zelfmoordpoging. Dat zegt de politie. Het is in ieder geval uitgesloten dat een technisch mankement tot de ontploffing heeft geleid, blijkt uit onderzoek.

De 26-jarige bewoner van het pand raakte ernstig gewond en ligt nog in kritieke toestand in het brandwondencentrum in Beverwijk. De politie heeft hem nog niet kunnen verhoren.

Onbewoonbaar
De explosie was in een huizenblok. Zeven appartementen die aan deze woning vastzitten, raakten beschadigd. Vijf zijn onbewoonbaar verklaard. Van twee panden wordt nog bekeken of de bewoners veilig terug kunnen.

De bewoners zitten nog bij vrienden of familie. Ze mochten vandaag even naar binnen om persoonlijke spullen te pakken, zei een woordvoerster van de woningcorporatie. Vandaag praat de corporatie met de bewoners over vervangende woonruimte.
Samen sterk in de hulpverlening!