Ben ik de enige die grote moeite met deze actie heeft?
Ik denk dat de AEDWinkel gewoon geld wil verdienen. Daar is niks mis mee. Wat mij wel verbaast is, ten eerste, de wijze waarop de AEDWinkel reclame gaat maken: via mensen die belangeloos een banner op hun site opnemen en heel, heel, heel, heel misschien afgescheept worden met een maglite die na loting kado gegeven wordt. Elke bedrijf droomt er van op deze wijze naamsbekendheid te krijgen en dat voor nog geen 100 euro! Zakelijk gezien een geweldige zet.
Wat mij nog meer verbaast is dat iedereen met een website het blijkbaar een eer vindt deze banner te mogen opnemen. Je doet het gratis en voor niets en dan stelt men ook nog eisen aan de wijze van plaatsing. Beetje de omgekeerde wereld. Als een bedrijf op jouw site wil adverteren, dan zou daar een marktconforme vergoeding tegenover moeten staan.
Als de AEDWinkel straks grof geld gaat verdienen en het niet meer nodig is om op de gekozen wijze naamsbekendheid te krijgen, wordt (een deel van) de winst dan onder de oorspronkele deelnemers verdeeld? Waarschijnlijk niet, want als het om geld gaat zijn principes en beloftes snel vergeten.....
Voordat iedereen over mij heen valt: doe wat je denkt dat goed is, maar houdt wel in je achterhoofd dat jullie behoorlijk genaaid worden en dat er misbruik van jullie vertrouwen gemaakt wordt.