http://nl.wikipedia.org/wiki/LasergunAs far I know - een lasergun detecteert alleen een snelheid van een bepaald voorwerp (auto, vrachtwagen, fietser, vliegtuig) over een bepaalde afstand. De gemeten snelheid wordt op het display weergegeven totdat er opnieuw wordt gemeten, hetzelfde voorwerp opnieuw, of een nieuw voorwerp. Daar een lasergun alleen echo's stuurt en ontvangt (en niet fotografeert, dan is het een radar-flitser, dat is meer dan een 'uit de kluiten gewassen pistool') alleen, voor een prent zal je staande gehouden moeten worden, of je kenteken zal opgeschreven worden.
Alhoewel over het laatste, er is iets in de wet (pin me er niet op vast) dat als je staande gehouden KAN worden voor het uitschrijven van een PV, MOET dat. Dus als het niet kan, mag het -voorzover de overtreding kan worden gestuurd aan de kentekenhouder- via het kenteken.
Denk aan een VROS-auto welke twee voertuigen volgt, waarvan 1 een snelheidsovertreding heeft begaan, en de ander dronken lijkt. Je kan geen prent sturen aan iemand waarvan je vermoed dat'ie dronken is, wel naar iemand die een snelheidsovertreding begaan is en waarvan de snelheid is vastgesteld. Prent via kenteken naar de snelrijder en een staandehouding voor de wegzwabberaar.
Nogmaals - pin me er niet op vast, dit is wat ik begrepen heb bij diverse staandehoudingen, integra's en mee-rij-diensten van de Politie.