Ongeval (brandweervoertuig tegen voertuig weginspecteur) A15 - Barendrecht 01-09-2012

Auteur Topic: Ongeval (brandweervoertuig tegen voertuig weginspecteur) A15 - Barendrecht 01-09-2012  (gelezen 11079 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Ik ben totaal niet deskundig op dit gebied maar is het een mogelijkheid dat de pijl omhoog is gekomen nadat (of doordat) de brandweerwagen er achterop klapte? De hele installatie krijgt natuurlijk een tikkie mee en misschien dat er een schakelaar (schakeling) getriggerd is?
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373

Best knap, dat je iemands rijstijl kan inschatten aan de hand van schadefoto's.  :D
feiten en omstandigheden, eerste indruk. Het is natuurlijk mogelijk dat de weginspecteur nog reed. Het ziet eruit alsof dat niet het geval was. Als dat zo is, dan denk ik dat justitie hier nog iets van gaat vinden.
Wout


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Wat ik weet is dat de DRIP op de RWS auto's te bedienen is tot en met een maximale snelheid van 80 km/u of 90 km/u.
Het zou dus niet onlogisch zijn dat de WIS de DRIP bij een snelheid van 80 km/u al omhoog heeft laten komen om
zodoende een voorwaarschuwing te geven aan het achterop komende verkeer om te laten weten dat men een
gevaarlijke- c.q. ongevalslocatie nadert en snelheid moet verminderen en/of 1 rijstrook moet opschuiven.

Ik zal een van onze RWS leden wel vragen dit onderwerp te bekijken en omtrent de DRIP bediening meer info te geven.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ik hoop dat de WIS die uit het voertuig is gehaald er goed vanaf komt want aan de foto's te zien is het een flinke klapper geweest.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Ondertussen is er op http://www.flashphoto.nl/item/710/Brandweerauto-botst-op-afzettingswagen-A15.html een reactie binnengekomen.
Citaat
Bovenstaand verhaal klopt niet helemaal, als ooggetuige van het 2de ongeval kan ik beamen dat de rws auto plots naar de reeds afgesloten banen opschoof waar de brandweerwagens met sirene en al reden om snel naar het eerdte ongeval te gaan. Rws auto deed zijn pijl aan naar rechts en blokkeerde zo de weg van de branweerauto. Brandweerauto ging naar rechts en tot ieders verbazing deed rws auto dat ook. De chaufeur van de brandeerwagen ging volop in de remmen maar kon de klap niet voorkomen. De klap was enorm en door het goed reageren van de brandweerauto bleef deze netjes op de weg want dit had zomaar anders kunnen aflopen voor de hulpverleners (goeie chauffeur) RWS mederweker sterkte maar je actie was vreemd.
Oordelen aan de hand van foto's blijft lastig. En zeker in dit geval omdat er sprake is van een uitzonderlijke manoeuvre die je niet aan foto's achteraf kan aflezen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Als ik dit laatste lees, vraag ik mij af wat de snelheid van de brandweer was op dat moment. Ookal rijd je met OGS zul je toch ook moeten anticiperen op andere HV'rs. Laatste geld ook voor RWS natuurlijk.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Als ik dit laatste lees, vraag ik mij af wat de snelheid van de brandweer was op dat moment. Ookal rijd je met OGS zul je toch ook moeten anticiperen op andere HV'rs. Laatste geld ook voor RWS natuurlijk.
Volgens het persbericht was de botsing op 600mtr van het eerste ongeval. Het is dus niet ondenkbaar dat het BRWvoertuig nog behoorlijk snelheid had. :-\


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Ik begreep dat de WIS er relatief goed afgekomen is, maar wel een nachtje in het zieknhuis moest doorbrengen ter observatie. (via collega van hem)
Verder ben ik echt benieuwd wat er is gebeurd, niet zo zeer om een schuldige aan te wijzen, maar gewoon om weer eens allemaal bewust te zijn van elkaar,en wat we doen..

Verder is de betrokken WIS volgens mij lid van dit forum, dus ik neem aan dat we het verhaal nog wel in de juiste versie horen.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Volgens het persbericht was de botsing op 600mtr van het eerste ongeval. Het is dus niet ondenkbaar dat het BRWvoertuig nog behoorlijk snelheid had. :-\

Kijk maar naar de schade op het brandweervoertuig, dat lukt je niet met 50 per uur.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Kijk maar naar de schade op het brandweervoertuig, dat lukt je niet met 50 per uur.
Inderdaad, de rechter cabinedeur vertoont ook wat vreemde kreukels.
http://www.flashphoto.nl/fotos/web/710_ee38c7e9d88478de2e999d7ee92e0c0e.jpg