Kijk,en dat is dus de metaliteit die we kwijt moeten, ook met blauw moet je blijven opletten, en er niet klakkeloos vanuit gaan dat anderen wel opzij gaan, zeker geen anderen die net zo goed hulpverleners zijn. Ik neem aan (en hoop) dat jij zelf niet met ogs rijdt.
dank u.
...Maar wat ik nu zo jammer vind is dat je eerst zegt dat er geen schuldigen zijn. Maar dan met jet vingertje wijst naar de brandweer.
Nee, dat doe ik expliciet NIET.
...Ik denk dan, als jij dat voertuig aan ziet komen, dat jij voor dat voeruig de ruimte moet geven. Ondanks jou oranje zwaailichten. Die alleen aangeven dat er opgelet moet worden, gevaar is. Je bent met die oranje lampen geen voorangsvoertuig.
Waar komt jou conclusie vandaan, dat ik een voorrangsvoertuig zou zijn dan als WIS?
Kan me niet herinneren dat geplaatst te hebben
Uiteraard moet ik een voorrangsvoertuig de ruimte geven, dat heb ik ook gedaan. Ik ben vanaf de 1e rijstrook naar de 4e gegaan om ruimte aan de verkeersluwe zijde te creëren en mijn eigen werk te kunnen doen. De belangrijkste taak is daarbij een veilige werkplek creëren voor de hulpverleners bij het incident.
Denk zelf nog eens goed na, lees het verhaal nog eens keer goed en vraag je dan dit af: Moet een voorrangsvoertuig ten koste van alles voorrang nemen en zich gevaarlijk gedragen?