En als dat geld nu op een verantwoorde wijze zou worden uitgegeven, zou dat een hoop schelen. Maar als ik zie dat men nog steeds allerlei pilots uit de grond stampt zoals CAFS, One-Seven, Variabele voertuigbezettingen enz enz.
Dat soort pilots zijn allang een keer gedaan en op papier gezet. Waarom moet er dan alsnog weer een pilot uit de grond worden gestampt? Is het zo,n probleem om bij een andere veiligheidsregio aan te kloppen om daar hun bevindingen op te vragen? Waarom zijn we bij de brandweer Nederland zo goed in het wiel 86 keer opnieuw uit te vinden.
Dit soort zaken zullen bij een bedrijf niet gebeuren, die onderzoeken de mogelijkheden en zullen dan wel of niet ermee aan de slag gaan.
Maar al die figuren die zich bezig houden met al die pilots moeten tenslotte ook aan het werk gehouden worden, dus knikkeren nog maar weer een pilot er tegen aan. Het zou mij niets verbazen als we al miljoenen kunnen besparen als de veiligheidsregio,s meer samen zouden gaan werken, niet alleen op repressief gebied. Maar juist ook aan de koude kant en innovatief gebied en het lenen van ervaringen van een andere regio. Zoals variabele voertuig bezettingen, zoals One-Seven enz enz.