Illegaal stroom aftappen wordt man fataal - Utrecht 01-09-2012

Auteur Topic: Illegaal stroom aftappen wordt man fataal - Utrecht 01-09-2012  (gelezen 4203 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #10 Gepost op: 2 september 2012, 15:36:48
Ik kan me niet voorstellen dat deze meneer bedrijfsmatig bezig was, dus hij zal zich vast niet aan de geldende Arbo regels gehouden hebben. En volgens mij geldt dat ook voor ieder ander die particulier onder de vloer moet zijn

En ze hebben geluk dat er hier een houten vloer in lag, dat zaagt een stuk makkelijker dan beton  098uo
Assumption is the mother of all fuck-ups


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #11 Gepost op: 2 september 2012, 15:44:46
Ik kan me niet voorstellen dat deze meneer bedrijfsmatig bezig was, dus hij zal zich vast niet aan de geldende Arbo regels gehouden hebben. En volgens mij geldt dat ook voor ieder ander die particulier onder de vloer moet zijn

En ze hebben geluk dat er hier een houten vloer in lag, dat zaagt een stuk makkelijker dan beton  098uo

Noem jij het maar geluk, het zal je huis zijn waar je eerste een buurman met een kwekerij naast hebt die illegaal stroom tapt met alle vervelende gevolgen die daarbij kunnen horen. Wordt die gepakt zal hij onder jou vloer een illegale, en meestal niet zo veilige, nieuwe aansluiting maken wat opzich gelukkig voor jou mislukt, kost hem dat de kop en breekt men bij jou de vloer open.... Tis net wat je geluk vind en plukken kan je je buurman niet meer voor de schade...

Alleen daarom al hang ik een buurman die er maar aandenkt zo iets te gaan doen aan de hoogste boom
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #12 Gepost op: 2 september 2012, 17:31:35
Vloer openzagen en het is geen besloten ruimte meer, kunnen we gelukkig weer met gezond boeren verstand verder.

Laten we elkaar niet gekker maken als dat nodig is.

Helemaal met je eens maar laten we de gevaren van werken in een kruipruimte ook niet onderschatten. Een particulier mag alles, dat is zijn eigen keuze. Alleen de brandweer heeft wel degelijk met de Arbo te maken tijdens een inzet of oefening. Persoonlijk denk ik dat er weleens te weinig aandacht is voor dit soort wetgeving en werken bij de brandweer. Mijn mening is dat ook dat je maar beter dergelijke regelgeving en risico's kan weten zodat je een goede afweging kan maken tijdens een oefening of inzet. Voorkomen is beter dan genezen.

http://www.arbouw.nl/werknemer/risicos/werken-besloten-ruimten/
http://www.arbokennisnet.nl/images/dynamic/Dossiers/Explosieveiligheid_en_verstikkingsgevaar/D_Verstikkingsgevaar_werken_in_besloten_ruimten.pdf

En hebben ze in deze casus niet eerst via het kruipluik een poging gedaan om bij het slachtoffer te komen? Ze zullen niet direct een gat in de vloer gemaakt hebben. En ik kan mij voorstellen dat voor het politie-onderzoek (het maken van foto's etc.) de gaten in de vloer ook wel prettig zijn.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #13 Gepost op: 2 september 2012, 17:55:10
Wellicht een klein beetje offtopic, maar in mijn woonplaats is laatst ook iemand om het leven gekomen die met electriciteit aan het knoeien was bij een hennepkwekerij. Weer een voorbeeld dat een hennepkwekerij echt niet zo onschuldig is als sommigen denken...

Citaat
Ossenaar geëlektrocuteerd in hennepkwekerij
 maandag 27 augustus 2012
 
OSS - De 25-jarige man uit Oss die donderdagavond door een stroomstoot is omgekomen in een woning aan de Groen van Prinstererstraat, kwam in aanraking met stroom tijdens werk in een hennepkwekerij. Een kamer op de eerste verdieping van het huis was als zodanig ingericht.

De aangetroffen planten en goederen zijn in beslag genomen. De aangehouden 40-jarige hoofdbewoner is maandag voorgeleid bij de rechter-commissaris en in bewaring gesteld. De technische recherche doet onderzoek naar de oorzaak en de omstandigheden waaronder man overleed.
http://www.brabantsdagblad.nl/laatstenieuws/11598561/Ossenaar-ge%C3%ABlektrocuteerd-in-hennepkwekerij.ece
Senior GGP / Oost-Brabant