Nieuw Voertuig Roermond

Auteur Topic: Nieuw Voertuig Roermond  (gelezen 1633 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

fred_090

• Gast
Gepost op: 6 maart 2005, 22:03:06
Ik las op het Tenderboard van Europese Aanbestedingen dat er voor een bedrag van ruim 300K. Euro de opdracht bij HDS voor het navolgende in bestelling is gegund: " Korte beschrijving/voorwerp van de opdracht:  
Verwerving drukluchtschuimvoertuig ten behoeve van de brandbestrijding en technische hulpverlening."

Wie weet meer, is dit de verwerving van een SB ter vervanging van het 30 jaar oude beestje wat daar staat?

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2005, 14:36:26
fred, ik woon in roermond maar ik zou niet wetten welk voertuig je bedoeld.
kan je mischien het merk geven van het oude bak beest dat je bedoeld?
ik kom daar regelmatig dan kan ik het wel uitvinden voor je.
groeten mad marv ;) ;)

jwpots

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2005, 21:43:44
fred, ik woon in roermond maar ik zou niet wetten welk voertuig je bedoeld.
kan je mischien het merk geven van het oude bak beest dat je bedoeld?
ik kom daar regelmatig dan kan ik het wel uitvinden voor je.
groeten mad marv ;) ;)

Ik denk dat hij de voormalige regionale schuimbluswagen van inspectie bedoeld die in de regio Breda gestationeerd is geweest. Deze wagen is door de brandweer Roermond overgenomen en verbouwd tot TW3LD2800T8900, kenteken 00-05-JB en deze wagen is van 1975. Het chassis is een MagirusDeutz310D22FS met een opbouw van Motorkracht. Het roepnummer is 862 en volgens mijn database zou deze wagen nog in dienst zijn.

Groet

Johan

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2005, 22:04:39
denk niet dat men het oude schuimblusvoertuig bedoeld die nu al een paar jaar als watertankwagen gebruikt word. maar dat men aan het kijken is naar een zgn. CAFS-voertuig. net zo als enkele andere korpsen inmiddels ingebruikt hebben. bijvoorbeeld brandweer Delft heeft zo iets. en ook zou de Atego van Meppel een soort gelijk systeem hebben. ik denk dat men zo iets bedoeld met drukluchtschuimvoertuig.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2005, 16:47:36
ja weet ik dat klopt.
Ik denk dat hij de voormalige regionale schuimbluswagen van inspectie bedoeld die in de regio Breda gestationeerd is geweest. Deze wagen is door de brandweer Roermond overgenomen en verbouwd tot TW3LD2800T8900, kenteken 00-05-JB en deze wagen is van 1975. Het chassis is een MagirusDeutz310D22FS met een opbouw van Motorkracht. Het roepnummer is 862 en volgens mijn database zou deze wagen nog in dienst zijn.

Groet

Johan

sigmash

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 9 maart 2005, 19:50:52
De Roermondse brandweer heeft een heel mooie website: www.brandweer.roermond.nl met foto's van alle voertuigen waaronder waterwagen 862, zoals terrecht opgemerkt een voormalige crashtender uit 1975. Van vervanging door een nieuwe schuimblusvoertuig ben ik niet op de hoogte al kan ik me dat gezien de leeftijd van het voertuig wel voorstellen...
Wel meen ik in het krantje van de Sector Veiligheid Noord- en Midden Limburg te hebben gelezen dat de regionale waterwagens worden vervangen, maar dat ging over containers op de HA

m.v.g.

Robin

fred_090

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 9 maart 2005, 20:57:15
Dank voor je info, maar een CAFS gebaseerde TS van ruim 300K. Euro lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Mijn vermoeden was dat het om een soort voertuig zoals in Terneuzen gaat, die speciaal voor de Westerschelde tunnel zijn aangeschaft. Hou me aanbevolen voor je updates, ook die van de regio mbt. de HA bakken.

sigmash

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2005, 14:41:39
Je opmerking over Terneuzen (als ik dit forum mag geloven het best uitgeruste korps van Nederland  ;D) deed bij mij een kwartje vallen: In Roermond wordt dit jaar begonnen met de aanleg van de Roertunnel voor de A73 zuid, met 2,3 km de langste landtunnel van Nederland en volledig geschikt voor transport van gewaarlijke stoffen. Daar lijkt mij zo'n voertuig als voor de Westerschelde tunnen ook wel handig, zo mij niet verbazen als een en ander met elkaar van doen heeft.
Echter volgens de website van de aanleg A73 www.vialimburg.nl wordt de tunnel uitgerust met een op afstand bestuurbaar druklucht schuim systeem.

m.v.g.

Robin