GRIP 1 Middel hulpverlening (gaslekkage) Breestraat - Beverwijk 05-09-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Middel hulpverlening (gaslekkage) Breestraat - Beverwijk 05-09-2012  (gelezen 20139 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 5 september 2012, 17:01:00
Joost Lammers ‏@JoostRTVNH
Het gaslek is dicht in Beverwijk.Brandweer en winkeliers controleren nu of t weer veilig is. #rtvnh http://twitpic.com/show/large/ardspv
5 september 12 om 16:58
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 5 september 2012, 17:04:08
Iemand die deze vraag kan beantwoorden?

AGS ‏@Tijgernest
Beverwijk: gaslek in grootste winkelstraat http://tinyurl.com/cdbo4pw betreft dit een 100 mbar leiding?
5 september 12 om 17:01
Samen sterk in de hulpverlening!


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #12 Gepost op: 5 september 2012, 18:13:51
100 mbar (mili) zal een gasleiding nooit zijn. Een hoofdgasleiding(zo grote dikke) bedraagt 40 - 80 Bar vandaar word het gereduceerd naar een druk van 12-14 bar en zal de hoofdleiding hooguit een bar of 6 zijn. Niet meer
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


GASMAN

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #13 Gepost op: 5 september 2012, 20:46:41
het is dus wel een 100mbar leiding. het betreft een flat aansluiting.
Een hoofdleiding is een naam voor een distributie leiding maar wordt ook bij de gasunie wordt deze naam gebruikt.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #14 Gepost op: 6 september 2012, 01:42:48
Ontruiming winkelstraat wordt gestart:


Brandweer verrichtte continu metingen rond het gaslek:


Nadat het lek was gedicht:


Foto's: Niels Folkers - meer foto's www.112ijmond.nl
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #15 Gepost op: 6 september 2012, 06:46:47
onderste foto ook wel apart, rechts staan 2 man met ademlucht op en de rest eromheen incl omstander kan en mag daar gewoon staan.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #16 Gepost op: 6 september 2012, 08:03:43
Gaslek #Beverwijk #Breestraat: de gasleiding is sinds 21.04 uur volledig veilig en de straat dicht.
@stedin 21:38


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #17 Gepost op: 6 september 2012, 09:38:02
onderste foto ook wel apart, rechts staan 2 man met ademlucht op en de rest eromheen incl omstander kan en mag daar gewoon staan.

Zullen we het dan maar niet hebben over de twee functionarissen met geel (een met strepen op helm, een zonder), (ik denk een Cc en een HOVD, of beide Cc of beide HOVD?) en de tekst op het blauwe hesje (zou moeten zijn OOV)?
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #18 Gepost op: 6 september 2012, 11:30:28
onderste foto ook wel apart, rechts staan 2 man met ademlucht op en de rest eromheen incl omstander kan en mag daar gewoon staan.

De twee brandweermensen rechts komen zojuist een winkel uit, waar zij metingen hebben verricht naar de aanwezigheid van gas binnen. Het lek zelf was op dat moment al dicht, buiten werden geen verhoogde concentraties gas meer gemeten.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #19 Gepost op: 6 september 2012, 11:50:44
Is er bij dit incident niet een overkil aan leidinggevenden?

Bevelvoerder (TS-6) kan de klus met meten en eventueel inzet van een waterkanon prima handelen. Politie voor ontruiming en opvang.
 
Grip met overleg tussen OVD's kan ik mij ook nog voorstellen maar was het zo spannend dat er ook HOVD/CVD's en anderen bij betrokken moesten worden? Of zit dit bij deze regio standaard in de procedure?
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le