GRIP 1 Middel hulpverlening (gaslekkage) Breestraat - Beverwijk 05-09-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Middel hulpverlening (gaslekkage) Breestraat - Beverwijk 05-09-2012  (gelezen 19745 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #20 Gepost op: 6 september 2012, 12:22:57
De HOvD is in de functie van Leider CoPI.
De inzet van de (p)CC is volgens mij standaard vanaf Grip 1 in Kennemerland, n.a.v. de evaluatie van de Appelaarbrand (maar dat weet ik niet zeker)
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 6 september 2012, 13:02:59

Grip met overleg tussen OVD's kan ik mij ook nog voorstellen maar was het zo spannend dat er ook HOVD/CVD's en anderen bij betrokken moesten worden? Of zit dit bij deze regio standaard in de procedure?

Leider CoPi en HOvD is volgens mij standaard.
Daarnaast was dit een vrij aparte casus, aangezien er in het ontruimde gebied een nierdialyse centrum zat, waar de behandelingen niet zomaar gestaakt kunnen worden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #22 Gepost op: 6 september 2012, 15:25:07
Leider CoPi en HOvD is volgens mij standaard.
Daarnaast was dit een vrij aparte casus, aangezien er in het ontruimde gebied een nierdialyse centrum zat, waar de behandelingen niet zomaar gestaakt kunnen worden.

Bijzonderheden kunnen inderdaad invloed hebben op de opschaling. De vraag is dan alleen of niet juist de Ghor/Ambulancedienst moet opschalen in plaats van nog meer strepen/sterren met helmen op? Als het standaard in de procedure zit dan verbaas ik mij alsnog waarom iedere veiligheidsregio zijn eigen invulling van de grip-procedures heeft. Zo maken we de incidentbestrijding onnodig complex en duur.

Fijn dat dit incident goed is afgelopen.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #23 Gepost op: 6 september 2012, 16:43:27
Conform de wettelijke CoPI-samenstelling komt er (bij GRIP) idd altijd een HOvD die de (ontkleurde/multi)rol van Leider CoPI op zich neemt.
Wanneer het belangrijker is dat de OvD-B in het veld blijft wordt een 2e HOvD opgeroepen om de brandweer in het CoPI te vertegenwoordigen. Deze stemt dan af met de OvD-B en vervult zijn rol als compagniescommandant bij eventuele verdere mono-opschaling. Dit is inderdaad een leerpunt van "de Appelaar".


GASMAN

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #24 Gepost op: 8 september 2012, 11:08:30
Iemand die deze vraag kan beantwoorden?

AGS ‏@Tijgernest
Beverwijk: gaslek in grootste winkelstraat http://tinyurl.com/cdbo4pw betreft dit een 100 mbar leiding?
5 september 12 om 17:01

Het was een flat aansluiting, 100 mbar! De diameter weet ik niet maar zal iets van 2" zijn als er een afsluiter op zat ..