grensoverschrijdende samenwerking

Auteur Topic: grensoverschrijdende samenwerking  (gelezen 1633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rikske den belg

• Gast
Gepost op: 7 maart 2005, 19:50:58
Ik ben nog maar 1 dag op dit forum en k ga al een vraag lanceren.

Vermits wij vlak aan de nederlandse grens zitten, hadden we gisteren een zwaar hartinfarct (patient uiteraard). Onze frustratie : wachttijden  van 20 min tot 30 zijn geen uitzondering wetende dat jullie in roosendaal een post hebben en binnen de 10 minuten hulp kunnen bieden.

Ziezo da heb ik goed gezegd, k wil dus een lans breken voor grensoverschrijdende samenwerking...........

ikkuh

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2005, 22:36:29
Ik ben nog maar 1 dag op dit forum en k ga al een vraag lanceren.

Vermits wij vlak aan de nederlandse grens zitten, hadden we gisteren een zwaar hartinfarct (patient uiteraard). Onze frustratie : wachttijden  van 20 min tot 30 zijn geen uitzondering wetende dat jullie in roosendaal een post hebben en binnen de 10 minuten hulp kunnen bieden.

Ziezo da heb ik goed gezegd, k wil dus een lans breken voor grensoverschrijdende samenwerking...........
Je bedoelt dat een Nederlandse ambulance in belgie hulp komt verlenen?

Karim

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2005, 23:34:53
Probeer de zoekfunctie van 't forum eens, er zijn al redelijk wat topics over dat onderwerp.

En verder verloopt in veel regio's die samenwerking niet echt lekker.
Een nederlandse ambulance stuit op "problemen" in Belgie omdat de Nederlandse ambulance-verpleegkundige de handelingen van de mug wil/kan/mag uitvoeren, en andersom heeft een 100 wagen hier in Holland toch ondersteuning nodig voor zoiets, dus daar moet dan alsnog een MUG bij of een 2e (nederlandse) ambulance.

harold

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 29 april 2005, 08:49:03
In de Incident van deze maand staat een artikel over dit onderwerp.

B

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2005, 04:41:39
De ambulancedienst Maastricht gaat al enige jaren hulp verlenen in 4 dorpskernen in de Belgische buurgemeente Riemst (alleen spoedvervoer).
De MUG uit Belgie  (Tongeren) doet er zeker 20 minuten over en de Maastrichtse ambulance 4-6 minuten, de MUG komt in enkele gevallen ook nog ter plaatse.

ikkuh

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2005, 00:51:32
De ambulancedienst Maastricht gaat al enige jaren hulp verlenen in 4 dorpskernen in de Belgische buurgemeente Riemst (alleen spoedvervoer).
De MUG uit Belgie  (Tongeren) doet er zeker 20 minuten over en de Maastrichtse ambulance 4-6 minuten, de MUG komt in enkele gevallen ook nog ter plaatse.
Ja en dat laatste is dan weer dubbel op ,de Nederlandse ambulance heeft die MUG niet nodig, kunnen deze beter in Tongeren laten als daar weer een spoedmelding komt.