hechtingen

Auteur Topic: hechtingen  (gelezen 47072 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Paul SEH

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 2 december 2003, 13:21:23
Lippen lijmen gaat bijna niet omdat het nat is/wordt door het speeksel. Hechten kan wel. Kleine wondjes aan de binnenkant van de lip worden meestal niet gehecht omdat het heel snel en goed vanzelf weer aan elkaar groeit. 8)

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #31 Gepost op: 2 december 2003, 14:09:54
paul als ik je dus goed begrijp wordt een door en door snee in iemands lip gewoon gehecht aan een kant.

???????

max

Paul SEH

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 3 december 2003, 12:06:03
Als het door en door is dan stoppen we er aan de binnenkant ook een paar draadjes in hoor. Daar doen we dan niet moeilijk over.  ;)

Eric

• Forum gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 3 december 2003, 12:45:52
Wonden op het hoofd nieten ken ik niet, alleen zoals ik eerder poste bij buik, knie en heup ok's.
ben benieuwd of er andere zijn die hier ervaring mee hebben

Hallo,

Het is misschien iets een late reaktie op het gequote bericht maar het volgende kwam even bij mij op.
Als ik zondagavond naar studio sport kijk zie ik regelmatig dat er een wenkbrouw of i.d wordt geniet met een soort nietpistool zodat de voetballer weer door kan spelen.
Is dit dezelfde methodiek als op de s.e.h. wordt toegepast ?

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)

Paul SEH

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 3 december 2003, 19:25:15
Dat kan wel, maar bij ons wordt er in zo'n geval gewoon met naald en draad gehecht. Nieten gaat een stuk sneller en dan kan de speler weer sneller het veld op. Tijd is geld.   ;D

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 4 december 2003, 00:23:34
Dat kan wel, maar bij ons wordt er in zo'n geval gewoon met naald en draad gehecht. Nieten gaat een stuk sneller en dan kan de speler weer sneller het veld op. Tijd is geld.   ;D

Ik heb ook gehoord van mijn neefje dat de tijd ook iets te maken heeft met het helen van de wondranden. Als de wondranden noch "vers zijn "vergroeit het makkelijker, vooral bij de wat kleinere sneetjes en jonge kinderen. Ik was eens op een boerderij waar de boer z'n zoontje riep om mij even naar z'n handpalm te laten kijken, daar was de dag daarvoor een spijker dwars door heen gegaan: "Laats kieken je âre haand dan... ook naks, tan zolt wel uever weze". ;D

Zwaluwstaartjes zijn alleen geschikt voor niet te diepe wonden, je werkt alleen aan de oppervlakte terwijl je als je hecht met draad of nietje je diep in de wond het weefsel ook naar elkaar trekt.

Henk

Paul SEH

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 4 december 2003, 14:54:36
Je kunt inderdaad ook de onderliggende weefsel lagen hechten. Dit wordt dan met oplosbaar hechtmateriaal gedaan.  8)

cupido

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 7 maart 2005, 11:06:25
hoi, waarom moet een wond binnen 6 uur gehecht worden. :D

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 7 maart 2005, 11:25:51
Daarna zijn er teveel bacteriën in de wond gekomen, zodat het niet meer verstandig is om de wond dicht te maken.

Maar de seh-plegen kunnen het wellicht nog verder aanvullen/verbeteren.

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 7 maart 2005, 14:10:58
zeer kort en bondig samengevat Radar!

of te wel de friedreichse periode