Grote brand (voormalige café Het Wapen van Dalfsen) Ruitenborghstraat - Dalfsen 09-09-2012

Auteur Topic: Grote brand (voormalige café Het Wapen van Dalfsen) Ruitenborghstraat - Dalfsen 09-09-2012  (gelezen 7573 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
brand het ''wapen van Dalfsen''
Published on Sep 10, 2012 by Joostvanassen
het wapen van Dalfsen brandde volledig af
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Brand in voormalig café Dalfsen
Published on Sep 9, 2012 by deStentor
Bij een grote brand in het centrum van Dalfsen is vannacht het voormalige café Het Wapen van Dalfsen zo goed als verloren gegaan. Uit de wijde regio kwamen de hulptroepen naar het leegstaande pand aan de Ruitenborghstraat om te redden wat er te redden viel, maar dat bleek al snel onbegonnen werk. Bij de brand zijn geen gewonden gevallen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Moeten we ons zoals te zien is in het laatste filmpje niet hardop afvragen waarom we steeds bovenin de vlammen spuiten in plaats van zo laag mogelijk?

Nu snap ik dat zonder hoogwerker/ladderwagen het blussen van bovenaf lastig is maar in mijn beleving is het rendement van bovenin blussen zeer gering.

Sneller opschalen met meerdere hoogwerkers/ladderwagens?
Betere straalpijptechniek hanteren?
Meer inzicht krijgen in brandbestrijding?
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Is deze brand later weer opgelaaid, gezien de P2000-meldingen van 11.07. 11.08 en 11.10 uur?