Communicatie via Zello op je telefoon

Auteur Topic: Communicatie via Zello op je telefoon  (gelezen 14952 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Gepost op: 9 september 2012, 11:21:07
Tetra digitaal portofoon netwerk voor op je telefoon of pc.
Op 23 Maart 2012 om 22.14 door ******* geplaatst in Discussie
Discussies bekijken
 .
Via Zello dit is een App die je kunt downloaden voor je BB / android / windows en windows pc
 
   NIEUWS NET BINNEN nu ook voor de iphone!!
 
Zeer simpel maak een naam (roepnummer) aan en bedenk een inlog code dan in het balkje type  je het kanaal waar je heen wilt voorbeeld burgernet groningen of  tetra digitaal op dit laatste kanaal zit een extra beveiliging de code kun je opvragen door me te bellen sms whatsAppen te twitteren mailen noem maar op. Je kunt nu je telefoon gebruiken net als c2000 landerlijk en alles is te koppelen. Met de extra beveiliging op bepaalde kanalen voorkom je afluisteren of mensen die je niet op je kanaal wilt hebben. Er zijn een tal van mogelijkheden zijn er vragen laat het me weten en ik ga proberen ze te beantwoorden, luister eens op burgernet groningen suc 6


Bron: http://criminaliteitswijzer.ning.com/forum/topics/tetra-digitaal-portofoon-netwerk-voor-op-je-telefoon-of-pc?page=1&commentId=2356335%3AComment%3A89751&x=1#2356335Comment89751


Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 9 september 2012, 11:42:25
Ik gebruik Zello zeer regelmatig. Iedereen kent vast wel de oudere Orange County Choppers afleveringen waar de Tuttle's met elkaar praatten via de telefoon op een "walkie-talkie" manier. Zello fungeert op die manier, in een WiFi omgeving zonder grote vertraging, in een 3G omgeving met een aantal seconden vertraging.

De gespreksgroepen aanmaken werkt wel handig, het enige nadeel hieraan is dat je vanuit elke gespreksgroep de berichten ontvangt, ook als je je niet in die gespreksgroep bevindt.
Het aanmaken van meerdere profielen werkt dan handiger, omdat Zello je wel attendeert dat er een gespreksbericht is binnengekomen op een ander profiel maar dit niet laat horen.
Een prima alternatief voor professioneel portofoon/mobilofoon-gebruik. Let wel, gebruik in de auto valt (voor zover mijn informatie strekt) onder dezelfde categorie als mobiel bellen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2 Gepost op: 9 september 2012, 13:14:57
Het lijkt mij ook wel leuk als het HVforumNL een kanaal aanmaakt en wij als leden met elkaar kunnen communiceren.
Bij grote calamiteiten kun je dan meeluisteren wat er ter plaatse gebeurt als er leden ter plaatse zijn.

Het kanaal bestaat nog niet, dat laat ik over aan de leiding van het forum.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 9 september 2012, 13:31:12
Grote nadeel aan "grote kanalen": chatbox gewauwel "hoe staan je conniferen?", anoniempjes die lopen te stangen etc. etc ;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #4 Gepost op: 9 september 2012, 13:32:59
Grote nadeel aan "grote kanalen": chatbox gewauwel "hoe staan je conniferen?", anoniempjes die lopen te stangen etc. etc ;)

Je kunt een kanaal aanmaken die wachtwoord beveiligd is. En je kunt users blocken.  ;)

Ik heb zojuist een testkanaal aangemaakt. TEST_NL Deze staat open voor iedereen die een test uit wil voeren.
Downloaden kan via www.zello.com

Als je wilt spreken dan kun je het knopje vastzetten via de knop met het slotje erop. Ook weer even loskoppelen als je uitgesproken bent.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 9 september 2012, 14:03:26
Advies, gebruik Push to talk ;)


Triple7

  • Vergunningverlener
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #6 Gepost op: 9 september 2012, 14:29:24
Werkt opzich wel fijn. Ben benieuwd of dit ook kan werken tijdens een inzet/incident/etc.

Dankje Skippy02 voor het testen (55-502)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #7 Gepost op: 9 september 2012, 14:31:13
Werkt opzich wel fijn. Ben benieuwd of dit ook kan werken tijdens een inzet/incident/etc.

Dankje Skippy02 voor het testen (55-502)

Hoi Triple, kon je me duidelijk horen? Ik heb jou niet gehoord, je moet volgens mij de autorisatie even geven.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #8 Gepost op: 9 september 2012, 14:37:09
Hier werkt het ook inmiddels met een aantal vrienden. Werkt ook goed in de auto of gewoon zonder WiFi. Dank voor de tip!


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #9 Gepost op: 9 september 2012, 14:56:19
Het kanaal bestaat nog niet, dat laat ik over aan de leiding van het forum.

Wij zijn van mening dat een 'Hulpverleningsforumportofoonkanaal' - ondanks de goede bedoelingen - niet onder de verantwoordelijkheid valt van het moderatorteam. Aangezien het moderatorteam niet de mogelijkheid heeft hier aandacht aan te besteden en de naam 'Hulpverleningsforum' of 'HVforumNL' dan niet gebruikt kan worden, willen wij bij deze kenbaar maken niet achter dit initiatief te staan.

Het staat een ieder uiteraard vrij een 'kanaal' aan te maken en forumgenoten hierop uit te nodigen.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Hulpverleningsforum.