Communicatie via Zello op je telefoon

Auteur Topic: Communicatie via Zello op je telefoon  (gelezen 14949 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #30 Gepost op: 20 september 2012, 21:02:33
Ook hier werkt het niet
vekeer ww is de melding
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #31 Gepost op: 21 september 2012, 18:59:00
Even gekeken of de APP werkt..

Het is een VOIP (Voice over Internet) applicatie.  die redelijk verrassend goed werkt, ook over trage internetverbindingen.

Mijn ervaringen tot nu toe..

Voordelen
De applicatie werk verrassend goed..,  
Je kan ook berichten terugluisteren, als je niet het bericht meegekregen hebt.
Je kan een soort SMS, Whatsup dienst gebruiken
Channels maken voor prive deelnemers, niet mee te luisteren, zonder de correcte wachtwoorden.
Er is een gateway functie te maken, tussen reguliere portofoons en internet (portofoons.)  

Nadelen
De beperking zit er in de aanwezigheid van redelijke internetverbinding. Het kan dus te kosten gaan van de datalimiet op je phone.  Bij WIfi maakt dat niet uit..
Er is een vertragende factor als je app gebruikt met een bluetooth carkit, de App werkt dan trager, om telkens de verbinding met bluetooth carkit opgebouwd moet worden.
Batterij consumptie : zat iets meer zijn, als veelvuldig de app gebruikt via bluetooth.
Betrouwbaarheid, is natuurlijk beperkt


Channels : Incidentennet  : werkt, bij de PC applicatie, is vaak de eerste keer dat je het wachtwoord in kopieert, krijg je fout melding, als je dat herhaalt door het wachtwoord in te tikken, heb je direct een verbinding..  Letop alles is hoofdletter gevoelig. ook de zoekfunctie naar de channels.

De bruikbaarheid is afhankelijk van hoe belangrijk betrouwbare communicatie is..  Ik zou er zeker niet van afhankelijk willen zijn..


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #32 Gepost op: 22 september 2012, 00:03:50
Alles werkt wel,
maar wat is nu het ww van dit forum?
Dat ben ik nog steeds niet tegen gekomen.
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #33 Gepost op: 26 september 2012, 23:16:42
Is er echt niemand die het ww weet??
Dat lijkt me toch sterk , hulpverleningsforum is een betssnd kanaal op Zello
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #34 Gepost op: 27 september 2012, 19:50:52
Ik gok dat het onderwerp hier een beetje vergeten is... :-\


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #35 Gepost op: 27 september 2012, 21:02:03
Wij zijn van mening dat een 'Hulpverleningsforumportofoonkanaal' - ondanks de goede bedoelingen - niet onder de verantwoordelijkheid valt van het moderatorteam. Aangezien het moderatorteam niet de mogelijkheid heeft hier aandacht aan te besteden en de naam 'Hulpverleningsforum' of 'HVforumNL' dan niet gebruikt kan worden, willen wij bij deze kenbaar maken niet achter dit initiatief te staan.

Het staat een ieder uiteraard vrij een 'kanaal' aan te maken en forumgenoten hierop uit te nodigen.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Hulpverleningsforum.
Dit interpreteer ik maar even, gecombineerd met het bestaan van kanalen die de forumnaam in hun naam dragen, als niet mis te verstane hint dat enerzijds de kanaalnamen voor het publiek geblokkeerd zijn, hoogstens voor mods toegankelijk gemaakt zijn of kunnen worden, en anderzijds de mods het niet tot hun taak behorend zien van het bijhouden van nòg een communicatiekanaal waar ook nog eens veel minder controlemogelijkheden op zijn en dat desondanks met genoemde mods of het forum in verband zou kunnen worden gebracht... 8)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #36 Gepost op: 27 september 2012, 23:46:36
Dit interpreteer ik maar even, gecombineerd met het bestaan van kanalen die de forumnaam in hun naam dragen, als niet mis te verstane hint dat enerzijds de kanaalnamen voor het publiek geblokkeerd zijn, hoogstens voor mods toegankelijk gemaakt zijn of kunnen worden, en anderzijds de mods het niet tot hun taak behorend zien van het bijhouden van nòg een communicatiekanaal waar ook nog eens veel minder controlemogelijkheden op zijn en dat desondanks met genoemde mods of het forum in verband zou kunnen worden gebracht... 8)
Nee; ieder mag met dit programma doen wat hij/zij wilt, zolang hij/zij zich aan de regels van het programma en de Nederlandse wet houdt. Wij willen hiermee zeggen dat het Hulpverleningsforum geen kanaal gaat exploiteren en voor wij enig kanaal aangemaakt dat geassocieerd kan worden met het Hulpverleningsforum geen controle en dus geen aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid dragen.

Maar nee, wij hebben niets geblokkeerd, gemodereerd, gecontroleerd of iets dergelijks.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #37 Gepost op: 28 september 2012, 11:12:05
Aha, OK, bedankt, duidelijk. Ik vond het alleen "verdacht" toevallig dat er al enkele kanalen bestaan met HVForumNL of dergelijke namen, en heb daar in eerste instantie misschien de verkeerde conclusie aan verbonden...  98uiye
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #38 Gepost op: 28 september 2012, 13:09:47
Ik heb in China een vuistmicrofoon besteld zoals die ook aan mobilofoons/27mc te vinden is besteld. enige verschil is dat deze aan te sluiten is op je mobiel, ben benieuwd hoe dat gaat werken! (icm Zello)


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #39 Gepost op: 28 september 2012, 18:21:33
Aha, OK, bedankt, duidelijk. Ik vond het alleen "verdacht" toevallig dat er al enkele kanalen bestaan met HVForumNL of dergelijke namen, en heb daar in eerste instantie misschien de verkeerde conclusie aan verbonden...  98uiye

Dan ben jij niet alleen , ook ik had die gedachte  e050
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl