Maar het verwondert mij (weer) dat een hoop forumleden zich hier alleen zorgen lijken te maken over zo'n drone als er een journalist achter de knoppen zit. Ik maak me er zorgen om als 'wie dan ook' achter de knoppen zit.
<knip>
Nee, journalisten zijn een soort vleesgeworden duivels met een toetsenbord en een drone-afstandsbediening. Dan kan je de overheid veel beter vertrouwen, gelukkig.
Peen
Dat laatste klopt natuurlijk.
Maar het gaat hier toch niet om de kwestie journalist<>overheid? Je doet nu net alsof de mensen die bezwaren tegen het inzetten van drones door journalisten voor de inzet van drones door de overheid zijn. Ik vind beide zaken "zorgwekkend" De inzet van drones door de overheid moet wat mij betreft vast gelegd worden in bevoegdheden met voorwaarden wanneer deze ingezet moeten/mogen worden.
Journalisten daarnaast horen, net als de overheid te voldoen aan de geldende wet en regelgeving. Wat dat betreft zou de inzet van de drones door de overheid dus veel zwaarder wegen als de inzet voor journalistieke doeleinden.
Dit topic heet: "Luchtfotografie met onbemande drone de nieuwe 'rage' onder
fotografen" Als je behoefte voelt om de inzet van drones door de overheid ter discussie te stellen dan is het misschien handig om daar een afzonderlijk topic voor te openen in het blauwe board.