Dus is het wachten op de grote klapper?
Ik heb dezelfde opleiding gedaan als Danny nu doet en ik heb ook meer dan regelmatig in die bussen gezeten. Al die tijd heeft het mij verbaasd dat het zo vaak nog goed gaat. Natuurlijk vliegt of zwiert er wel eens iemand door de bus heen, maar die wordt vaak opgevangen door medepassagiers. Dat kan ook bijna niet anders als je als haringen in een ton zit
Een aanrijding heb ik niet meegemaakt, maar wel een keer een noodstop. Een vrachtwagen reed door rood en aangezien je het als bus daar niet van gaat winnen, trapte de chauffeur vol op de rem. Voor de ingewijden: dit was op de Weg tot de Wetenschap (aka de racebaan), kruising Platolaan. Ik zat op een stoel voor een wielkast en de dame die achter mij óp de wielkast zat belandde voor mijn voeten op de grond. Met haar vlogen ook anderen door de bus. Een wonder dat er toen geen gewonden zijn gevallen. De rest van de rit is overigens nog nooit zo rustig en behoedzaam verlopen als die keer.
Dus ja Alexander, ik vrees inderdaad dat het wachten is op een ongeluk met een volle bus in de ochtendspits en alle gevolgen van dien...