Alarmering en/of inzet GNK-C

Auteur Topic: Alarmering en/of inzet GNK-C  (gelezen 149760 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #270 Gepost op: 21 juli 2010, 14:37:09
Regio NOG heeft ook kleine teams die inzetbaar zijn. Dat was ook wel iets geweest...


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #271 Gepost op: 21 juli 2010, 14:38:27
Regio NOG heeft ook kleine teams die inzetbaar zijn. Dat was ook wel iets geweest...
Zou je me iets meer uit kunnen leggen over die kleine teams?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #272 Gepost op: 21 juli 2010, 14:48:19
Zou je me iets meer uit kunnen leggen over die kleine teams?

Zijn teams van 6 man (geloof ik), worden vaak al ingezet bij 5 á 6 gewonde met een lange aanrijtijd voor de ambulance
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #273 Gepost op: 21 juli 2010, 14:49:02
Ieder SIGMA-lid heeft meerdere capcodes in de pager. In veel kleinere plekken zijn opkomstlocaties, bijv. bij een verzorgingshuis. Als er 4 tot 6 leden incl leider zijn, gaan ze op weg naar het incident. Dit allemaal in eigen voertuigen. De leider heeft een porto en iedereen heeft zijn kleding, helm en veiligheidsschoenen bij zich. Je moet je gewoon aan de snelheid en zo houden (spreekt voor zich). Als je bij het incident komt meld je je bij de pleeg die je daarna opdracht geeft wat je moet gaan doen. Natuurlijk kan altijd besloten worden om daarna een geheel team incl voertuig op te piepen. Uiteraard is het juist het kleine team dat opgeroepen wordt om de handjes die redelijk snel aanwezig zijn. In mijn pager stonder plaatsen op max 15 minuten rijden. Mooi systeem, ook voor de motivatie van de SIGMA-leden. Ik heb echter wel het idee dat in de regio NOG heel snel brandweer wordt opgeroepen voor ongevallen enzo, die zijn natuurlijk snel ter plaatse, maar die nemen ook het werk van de SIGMA uit handen en dat is wel eens jammer. Natuurlijk snap ik dat snelheid van belang is, maar je wilt natuurlijk gewoon worden ingezet als SIGMA-lid, al is het maar voor iets onbeduidends. Je zit niet bij de SIGMA om jaren braaf de lessen te volgen, de profchecks te doen etc. en vervolgens niet worden ingezet.  ;)


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #274 Gepost op: 21 juli 2010, 22:10:13
Afgelopen dinsdag is er een GNK tijdens de 4daagse Nijmegen ingezet op de dijk bij Lent, waar in 2006 door extreme hitte veel lopers onwel werden.

Mijn collega's van de Medische en EHBO Stam, die aan het begin van de dijk stonden waren getuige, dat de aanhanger van de AMBU-bus onder aan de dijk beland is, waar deze zwaar beschadigd bleef liggen.
Onbekend waardoor de aanhanger is losgeraakt en de dijk afgereden is.

Helaas nog geen foto's gekregen of gevonden.

Bron: mijn collega's van 2 Ehbo-posten verder.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #275 Gepost op: 22 juli 2010, 17:17:47
Is die GNK gealarmeerd of staan die sowieso op het parcours?


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #276 Gepost op: 23 juli 2010, 14:50:25
Deze GNK was preventief aanwezig ivm de verwachtte hitte.
Dit nav de extreme hitte van 2006 op dezelfde dag op dezelfde dijk, waarbij veel slachtoffers vielen.


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #277 Gepost op: 23 juli 2010, 19:04:36
sigma brabant noord vandaag preventief ingezet bij doorkomst vierdaagse in Cuijk.....
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #278 Gepost op: 23 juli 2010, 20:42:04
Afgelopen dinsdag is er een GNK tijdens de 4daagse Nijmegen ingezet op de dijk bij Lent, waar in 2006 door extreme hitte veel lopers onwel werden.

Mijn collega's van de Medische en EHBO Stam, die aan het begin van de dijk stonden waren getuige, dat de aanhanger van de AMBU-bus onder aan de dijk beland is, waar deze zwaar beschadigd bleef liggen.
Onbekend waardoor de aanhanger is losgeraakt en de dijk afgereden is.

Helaas nog geen foto's gekregen of gevonden.

Bron: mijn collega's van 2 Ehbo-posten verder.

Het is nu wel komisch, want ik krijg net de nieuwsbrief van het Rode Kruis binnen en daarin stond het volgende:

Citaat
Op maandag 19 juli is de Sigma Gelderland Zuid preventief ingezet bij de Waaldijk in Lent. Op de eerste dag van
de Nijmeegse Vierdaagse hebben 1154 wandelaars de finish niet bereikt. Normaal vallen er op de eerste dag
zo’n vier- tot vijfhonderd mensen uit, meldt een woordvoerder van de Vierdaagse.
De Sigma is samen met het AMBU Team naar de locatie in Lent gegaan. Ter plaatse was het NRK alsmede een
unit EMS aanwezig. Deze drie partijen hebben daar de verzorging van een aantal slachtoffers voor hun rekening
genomen.
Het grootste deel van de verzorging bestond uit het koelen van de slachtoffers in een gereedstaande touringcar
met airconditioning.
Aan het begin van de middag is een deel van de Sigma samen met het AMBU Team naar de Wedren in
Nijmegen gegaan. Gezien het hoge aantal flauwtes op de Wedren had de Eerste Hulp en Medische Dienst te
kampen met capaciteitsproblemen.
Er is een extra gewonden nest ingericht onder de bomen en hier zijn een aantal slachtoffers behandeld . Na
verloop van tijd is de hele Sigma naar de Wedren gegaan.
Bron: ANP

 Lessons Learned

- ************* (inhoud verwijderd door mij)
- ************* (inhoud verwijderd door mij)
- Op een gegeven moment is een gedeelte van de Sigma samen met het AMBU Team naar de Wedren in
Nijmegen gegaan. De bus is hierbij gezien de drukte op de weg (wandelaars en voetgangers) zonder
aanhangwagen vertrokken.
Hierbij is naar voren gekomen dat het wel verstandig kan zijn om volledig
met aanhangwagen te rijden.


DerDikke

  • HGE Sigma
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #279 Gepost op: 17 oktober 2010, 19:00:10
Afgelopen dinsdag is er een GNK tijdens de 4daagse Nijmegen ingezet op de dijk bij Lent, waar in 2006 door extreme hitte veel lopers onwel werden.

Mijn collega's van de Medische en EHBO Stam, die aan het begin van de dijk stonden waren getuige, dat de aanhanger van de AMBU-bus onder aan de dijk beland is, waar deze zwaar beschadigd bleef liggen.
Onbekend waardoor de aanhanger is losgeraakt en de dijk afgereden is.

Helaas nog geen foto's gekregen of gevonden.

Bron: mijn collega's van 2 Ehbo-posten verder.

Wat is dit voor een onzin?  >:( "Mijn collega's van de Medische en EHBO Stam, die aan het begin van de dijk stonden waren getuige, dat de aanhanger van de AMBU-bus onder aan de dijk beland is, waar deze zwaar beschadigd bleef liggen."

Ik was er bij. Ik ben HGE van het SIGMA Gelderland-Zuid. SIGMA stond samen met AMBU Team, NRK en EMS preventief onder aan de dijk. Er is niets omgevallen of schade gereden.