Alarmering en/of inzet GNK-C

Auteur Topic: Alarmering en/of inzet GNK-C  (gelezen 149754 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #230 Gepost op: 29 april 2010, 23:05:10
22:04:50 29-04-10  GROUP-1  A1 Binnenhof GV (SIGMA: ja)
                   1520100  CPA Haaglanden
                   1520413  CPA Haaglanden

Mogelijk ivm KoninginneNach icm noodweer :



Klopt, in verband met de regen en het feit dat veel festivalgangers schaars gekleed zijn, SIGMA opgeroepen. Voor de schuiltent  ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #231 Gepost op: 2 mei 2010, 14:06:36
Schuiltent?? dat wordt dan krap haha,  tja veel festivalgangers gaan er dus van uit dat de GHOR SIGMA en Ambulancemensen regenjassen en reddingsdekentjes  voldoende hebben voor alle festivalgangers.....lekker makkelijk. Nog makkelijker is het om als festivalganger gewoon zelf uit voorzorg wat warmers en regenbestendigs me te nemen. Het is tenslotte Nederland.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #232 Gepost op: 2 mei 2010, 16:17:06
p2kflex
16:14:58 02-05-10 ALPHA Dienstdoende groep opkomst Demmersweg
0623830CPA Twente (SIGMA)


Evenement oid?


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #233 Gepost op: 2 mei 2010, 16:23:25
p2kflex
16:14:58 02-05-10 ALPHA Dienstdoende groep opkomst Demmersweg
0623830CPA Twente (SIGMA)


Evenement oid?

FC Twente supporters staan buiten op schermen de kampioenswedstrijd te kijken.. In de gietende regen aldus radio 1


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #234 Gepost op: 2 mei 2010, 16:24:15
FC Twente supporters staan buiten op schermen de kampioenswedstrijd te kijken.. In de gietende regen aldus radio 1

Okee heel dom, beluisterde de wedstrijd nota bene op de radio, maar zat vwb die oproep aan een hele andere regio te denken :)


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #235 Gepost op: 4 mei 2010, 13:57:50
Gisteren tijdens de huldiging bij het stadion zelf was het SIGMA ingezet.
De samenwerking met de EHBO-ers van FC-Twente en omgekeerd verliep uitstekend.
In totaal zijn er 35 mensen lichtgewond geraakt waarvan 21 geregistreerd en behandeld in de Trell-tent.
Verwondingen bestonden voornamelijk uit flauwtes, overmatig drank gebruik en brandwondjes van vuurwerk.
Alles bij elkaar toch weer een vrij intensieve inzet.

Groet
Sigma Twente (gister als ehbo-er bij de huldiging)
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #236 Gepost op: 5 mei 2010, 22:33:16
sigma-brabant noord is om 19.30 opgeroepen, om 20.45 compleet gnk opgeroepen wegens grote drukte op bevrijdingsfestival, later meer.....
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #237 Gepost op: 6 mei 2010, 01:08:16
sigma-brabant noord is om 19.30 opgeroepen, om 20.45 compleet gnk opgeroepen wegens grote drukte op bevrijdingsfestival, later meer.....

Zwolle scheen nog veel drukker te zijn, waarom is daar dan geen SIGMA heen geweest? Of was die al preventief opgesteld?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #238 Gepost op: 6 mei 2010, 07:52:28
Zwolle scheen nog veel drukker te zijn, waarom is daar dan geen SIGMA heen geweest? Of was die al preventief opgesteld?

Voor Zwolle kan ik natuurlijk niet spreken, in 's-Hertogenbosch was het een samenloop van omstandigheden. Treinverkeer wat tijdelijk gestremd was, grote drukte op de Parade en een leuke artiest die veel volk trekt. denk persoonlijk dat ook de paniek op de dam mogelijk best meegespeeld heeft om de gnk op te roepen en standby op de post te houden.

Om 00.45 bericht gekregen dat we werden afgeschaald en dat de complete GNK weer huiswaarts kon.
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #239 Gepost op: 12 mei 2010, 21:04:40
Voor Zwolle kan ik natuurlijk niet spreken, in 's-Hertogenbosch was het een samenloop van omstandigheden. Treinverkeer wat tijdelijk gestremd was, grote drukte op de Parade en een leuke artiest die veel volk trekt. denk persoonlijk dat ook de paniek op de dam mogelijk best meegespeeld heeft om de gnk op te roepen en standby op de post te houden.

Om 00.45 bericht gekregen dat we werden afgeschaald en dat de complete GNK weer huiswaarts kon.

Samen met 5 collega's bemanden wij de EH post op de parade.
door het mooie weer is het 's middags al veel drukker dan men had verwacht.
Rond half acht begonnen wij te merken dat de politie en de GHOR opgeschaald werden, o.a. doordat steeds meer agenten naar de parade kwamen en dat de SIGMA gealarmeerd werd.
Wij kregen rond die tijd ook te horen van de teamleider (NRK) dat we niet meer door het publiek zouden lopen. Het begon eng druk te worden en we hadden dat zelf ook al bedacht.
God zij dank, is het zeer goed verlopen en is het een prachtig festival geweest.