Brand in zwembad Stadtring - Nordhorn (Duitsland) 12-09-2012

Auteur Topic: Brand in zwembad Stadtring - Nordhorn (Duitsland) 12-09-2012  (gelezen 9961 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #10 Gepost op: 12 september 2012, 20:12:19
Hier staan nog een paar foto's en een klein filmpje van de brand:
http://www.noz.de/lokales/66590597/nordhorner-hallenbad-steht-in-flammen


rommedahl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #11 Gepost op: 12 september 2012, 20:45:20
@Alexander, ik begrijp dat je verstand van zaken hebt, maar je beetje negatieve antwoorden telkens, maakt het lezen van het forum niet leuker op!
Laat de mensen gewoon hun ding doen, het is een moment opname waar iedereen denkt dat op dat moment de juiste keuze was. ik begrijp dat je een discussie wil opstarten maar, probeer het niet zo betweterig neertezetten. ik vind het zeer onprettig.

Sorry, on topic weer.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #12 Gepost op: 12 september 2012, 21:03:40
Wat is er mis met kritisch zijn?

Toko staat van voor tot achter in de hens. Dan is inderdaad de vraag wat het nut is van water op een stuk wat al is afgeschreven?
Percelen in de omgeving nathouden en de rest zo schoon mogelijk gecontroleerd laten uitbranden.

Wat is daar mis mee?


Edwin112

  • ex-Militair Klu
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 328
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Reactie #13 Gepost op: 12 september 2012, 21:06:19




grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #14 Gepost op: 12 september 2012, 21:07:51
@Alexander, ik begrijp dat je verstand van zaken hebt, maar je beetje negatieve antwoorden telkens, maakt het lezen van het forum niet leuker op!
Laat de mensen gewoon hun ding doen, het is een moment opname waar iedereen denkt dat op dat moment de juiste keuze was. ik begrijp dat je een discussie wil opstarten maar, probeer het niet zo betweterig neertezetten. ik vind het zeer onprettig.

Sorry, on topic weer.

Ik vind het wel prettig dat Alexander dit doet. Ik ben zelf bevelvoerder en ook mij zet het wel eens aan het denken. Dat is precies waarom hij dit doet. Ik vind het heerlijk dat er af en toe zaken op het forum worden gezet waardoor je gedwongen wordt tot nadenken ! Nadenken of discussieren is goed... dus Alexander... ga zo door !
 O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #15 Gepost op: 12 september 2012, 21:10:55
Wat is er mis met kritisch zijn?

Toko staat van voor tot achter in de hens. Dan is inderdaad de vraag wat het nut is van water op een stuk wat al is afgeschreven?
Percelen in de omgeving nathouden en de rest zo schoon mogelijk gecontroleerd laten uitbranden.

Wat is daar mis mee?

Het is inderdaad belangrijk om het pand dat naast het zwembad staat nat te houden (betreft een hotel) want dit word verbonden met het zwembad door middel van een glazen brug, deze is op onderstaande foto links in beeld te zien:

Bron: http://www.panoramio.com/photo/48411114

Dit kan dus mogelijk uitbreidinsgevaar opleveren


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #16 Gepost op: 12 september 2012, 21:14:55
Nog een kleine toevoeging en daarna weer on-topic, alshetuallenblieft:

We hebben op HV-fora wel vaker criticasters gehad die hardop vragen stelden. Wat belangrijk is, is de manier waarop.
In de eerste plaats is het altijd makkelijk toestenbordfolteren vanuit je huiskamer. Het is dus wel zaak om kritiek te leveren op een constructieve manier. Voorbeelden te over van criticasters die dat niet kenden en zich uiterst denigrerend uitlieten in hun kritiek.

Alexander doet dat absoluut niet. Altijd een vraag met respect naar de hulpverleners, maar wel met een open mind.
Goed voorbeeld.

And on that bombshell....

Back on topic!


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #17 Gepost op: 12 september 2012, 21:20:22
ev1.tv‏@ev1tv
Von oben wird das Ausmaß der Zerstörung am Hallenbad in #Nordhorn sichtbar

pic.twitter.com/l0lVsRMJ

foto bovenaanzicht na instorten dak. (triestig)
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #18 Gepost op: 12 september 2012, 21:23:13
Even een (misschien absurde) suggestie.
Stel: (oeps-speculaasknabbelen... linke hobby, mea culpa)

Je staat voor deze casus. Het pand is verloren, windrichting staat van het hotel af. Maar je ziet dat de brand zich ontwikkelt naar de glazen brug. In de glazen brug zijn nog geen rookverschijnselen zichtbaar.

Wat zou het risco zijn als je de beglazing met grof geweld laat verwijderen om zo te voorkomen dat je een kingsize gasbuis krijgt richting het hotel? Let wel: dit soort beglazing is meestal van zwaar veiligheidsglas gemaakt en zal niet makkelijk door de hitte springen en uit elkaar vallen.

Iemand een idee?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #19 Gepost op: 12 september 2012, 21:26:01
als het er op lijkt dat de brand zich die kant op ontwikkeld, zou ik zeker een aantal ruiten proberen te verbreken, op wat voor wijze dan ook, en er, indien mogelijk een waterkanon/scherm in op stellen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....