Gebruik van portofoon (C2000)

Auteur Topic: Gebruik van portofoon (C2000)  (gelezen 15509 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 12 september 2012, 23:34:55
Bij DBBO kon ik direct de spreeksleutel indrukken en mij aanmelden voor de dienst en praten met de CMK, nu moet ik eerst inplotten, na dienst uitplotten en o.a. een spraakaanvraag doen dmv de portofoon, is dit bij alle politie eenheden/handhavingsteams* zo?

*Teams die met C2000 werken.




tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1 Gepost op: 12 september 2012, 23:57:13
Ik kan alleen voor de politie spreken maar voor zover mij bekend geldt dat inderdaad voor alle politieteams.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 september 2012, 23:58:26
Ik weet het persoonlijk van Groningen, Drenthe en Friesland, maar moest wel even wennen aan deze procedure.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3 Gepost op: 13 september 2012, 09:53:17
Je kunt prima communiceren met de centralist zonder een alias aan je ISSI te hangen (in te melden dus), technisch gezien werkt dat gewoon.

Het kan echter zo zijn dat het procedure is en dat ze je zonder aanmelden negeren, of dat je zonder je aan te melden (dus zonder een alias) je automatisch in een gespreksgroep geplaatst wordt die niet uitgeluisterd wordt, etc etc.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 13 september 2012, 18:33:37
Vorige keer ging het zelfs 'fout' ondanks dat we waren ingeplot.
Een collega en ik horen dat een politie-eenheid uit Groningen wordt opgeroepen ivm met een voorval in ons gebeid. (Meerschap Paterswolde)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #5 Gepost op: 13 september 2012, 18:46:01
wij werken in ZaWa wel met inplotten, maar je kunt gewoon ons aanroepen. info bevragingen gebeuren via aanvraagspraak op een info kanaal, tenzij de info weer melding gerelateerd is.

Maar dat heeft ook te maken met het feit dat de regio klein is.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 13 september 2012, 18:51:53
info bevragingen gebeuren via aanvraagspraak op een info kanaal, tenzij de info weer melding gerelateerd is.
Navraag GBA is dan geen spraakaanvraag?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #7 Gepost op: 13 september 2012, 18:54:43
Ik ben net van regio gewisseld maar in GLM was het gebruikelijk om in te plotten als je naar buiten ging en daarbij een aanvraag spraak te doen voor gegevens zoals AVLS en telefoon.

In FVL hoef ik alleen in te plotten. Als ik een MOB aanmeld wordt AVLS en telefoon (op de auto) automatisch gekoppeld.

Eigenlijk kan bij beide regio's alles zonder plotten maar dan ziet de meldkamer je ook niet in GMS als eenheid. Een aanvraag spraak komt dan op portonummer binnen en niet op roepnummer.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #8 Gepost op: 13 september 2012, 18:57:54
Navraag GBA is dan geen spraakaanvraag?

hangt er vanaf, is de info bevraging melding gerelateerd, dan kun je m zo bevragen. Maakt niet uit wat.

Daarbuiten via het info kanaal en via aanvraag spraak...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 13 september 2012, 19:01:29
AVLS
AVLS = overigens Automatic Vehicle Location System.

Daarnaast is 1 toets voor calamiteiten, moet ik het dan zien dat je voorrang hebt op 1 ieder?