Gebruik van portofoon (C2000)

Auteur Topic: Gebruik van portofoon (C2000)  (gelezen 15508 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #10 Gepost op: 13 september 2012, 19:19:32
Daarnaast is 1 toets voor calamiteiten, moet ik het dan zien dat je voorrang hebt op 1 ieder?

Als je een status urgente spraakaanvraag bedoelt klopt dat, je krijgt echt geen "technische voorrang" op het netwerk, dat gebeurt alleen bij de noodknop. De centralist krijg in zijn scherm een melding van een urgente aanvraag met bijbehorend geluidje en je komt bovenaan in de lijst met spraakaanvragen te staan. De centralist zal dan een eventueel gesprek doorbreken en jou als eerste aanroepen, tenzij er meer urgente zijn natuurlijk ;)

Dit is bedoelt voor spoedeisende/levensbedreigende situaties waarbij je snel de meldkamer wilt spreken, ook als je er dan bijvoorbeeld niet doorheen komt i.v.m. drukte. Voorbeeldje uit de rode/oranje kant; het inmelden na een alarmering e.d. is een normale aanvraag, het melden van een reanimatie/levensbedreigend incident is een urgente aanvraag.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 13 september 2012, 19:27:57
Zo'n beeld had ik er inderdaad bij Joost. O0


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #12 Gepost op: 13 september 2012, 19:42:32
Bij de douane moet voor alle communicatie met de meldkamer worden gestatussed. Dit heeft te maken dat de 4 meldkamer kanalen niet elk een eigen centralist hebben en er soms ook op districtskanalen word "meegeluisterd" door de meldkamer. Wij hebben geen spoedaanvraag in de status zitten, wel word er vrij direct gereageerd op de status stopteken. Op de districtskanalen word niet gestatussed maar direct gesproken, hierbij is er dus geen communicatie met de meldkamer en gaat alles onderling tussen de collega's op dit kanaal.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #13 Gepost op: 14 september 2012, 11:09:58
Het is bijna overal zo. Er moet dan een koppeling aanwezig zijn tussen het radio bedienssysteem en het meldkamersysteem. Wij hebben het (nog) niet.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #14 Gepost op: 16 september 2012, 16:13:30
Bij ons is in prinipe de afspraak om altijd een aanvraag spraak te doen. Het liefst natuurlijk ingeplot zodat we meteen zien wie je bent, anders zien we alleen een portonummer ipv roepnummer. Bij spoed of als je geen aanvraag spraak kunt doen kun je uiteraard gewoon roepen, ingeplot of niet, maar ivm de drukte gaat de voorkeur gewoon uit naar een status.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #15 Gepost op: 1 oktober 2012, 18:45:21
Als je spraakaanvraag komt, krijg je dan een geluidje? Zo ja, heeft iemand dat geluidje voor me?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #16 Gepost op: 1 oktober 2012, 19:19:08
Als je spraakaanvraag komt, krijg je dan een geluidje? Zo ja, heeft iemand dat geluidje voor me?

In de MK Utrecht hoor je een oud MSN geluidje.  :) Bij een urgente gespreksaanvraag dan. In principe wordt er in het Utrechtse niet gewerkt met gewone gespreksaanvragen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #17 Gepost op: 1 oktober 2012, 19:22:09
In de MK Utrecht hoor je een oud MSN geluidje.  :) Bij een urgente gespreksaanvraag dan. In principe wordt er in het Utrechtse niet gewerkt met gewone gespreksaanvragen.
Hoe krijg je dan contact met de GMK?


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #18 Gepost op: 1 oktober 2012, 19:40:47
Bij ons is in prinipe de afspraak om altijd een aanvraag spraak te doen. Het liefst natuurlijk ingeplot zodat we meteen zien wie je bent, anders zien we alleen een portonummer ipv roepnummer. Bij spoed of als je geen aanvraag spraak kunt doen kun je uiteraard gewoon roepen, ingeplot of niet, maar ivm de drukte gaat de voorkeur gewoon uit naar een status.
Ik dacht dat de noodhulp in principe niet aanvraag spraak hoefde te doen bij ons?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #19 Gepost op: 1 oktober 2012, 19:48:20
Hoe krijg je dan contact met de GMK?
Knijpen en praten gok ik zo ^-^
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein