Gebruik van portofoon (C2000)

Auteur Topic: Gebruik van portofoon (C2000)  (gelezen 16003 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dunedain

  • Ambu CH, Verpleegkundige op SEH, MKA centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
Reactie #30 Gepost op: 3 oktober 2012, 19:40:44
Dankjullie! maar als je zelf spraakaanvraag doet, komt er dan ook een geluid of niks?

Als MKA centralist roep ik de eenheid gewoon op, daarbij krijgen zij geen geluidje. Als de porto per ongeluk zacht staat, of ik niet gehoord word heb ik 2 keuzes voor een geluidje, attentie sein op porto/mobilofoon of via P2000 pageren.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #31 Gepost op: 4 oktober 2012, 01:00:40
Ja; uiteraard is het geen klep-kanaal, maar ik bedoelde dat iedereen zelf kon kiezen om een gesprek te beginnen op eigen verzoek, en dat de meldkamer dit dus niet kan indelen.
Tja... Wat is er anders aan een keertje de meldkamer oproepen, of een knopje indrukken? Als ze geen tijd hebben krijg je dat snel genoeg te horen.  :)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #32 Gepost op: 6 oktober 2012, 23:33:00
Ik dacht dat de noodhulp in principe niet aanvraag spraak hoefde te doen bij ons?

Als je direct contact wilt, gewoon mondeling roepen. Geen direct contact nodig, gewoon een spraakaanvraag doen, ook noodhulp. De meldkamerbezetting is niet altijd (lees regelmatig) even ruim dus kan het zomaar zijn dat ik als uitgifte centralist een telefoongesprek aan het voeren ben of een melding aan het aannemen ben. Als ik dan iemand hoor brullen kap ik het telefoongesprek af of gaat hij in de wacht en geef ik antwoord, omdat ik denk dat direct contact noodzakelijk is. Als het dan een bericht is als "sleper ter plaatse" baal ik er een beetje van de melder in de wacht te hebben gezet voor zo'n "onnozel" bericht... Ik weet dat jij persoonlijk dat niet zal doen maarja........ niet iedereen volgt het goede voorbeeld.  ::)

Een aanvraag spraakcontact wordt direct beantwoord als er tijd is. Als ik even aan de telefoon ben, kan het meestal wel eventjes wachten. Het heet niet voor niets "aanvraag" spraakcontact. Heb ik niets, wordt hij uiteraard meteen beantwoord.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #33 Gepost op: 4 maart 2013, 22:08:18
Heb laatst een korte uitleg van een goeie vriend van mij , agent die werkt bij Bureau Delft en heeft mij een korte uitleg gegeven over gebruik van portofoon.
Je houdt nummer 8 ingedrukt je hoort een hoop gepiep , (geloof aantal personen wachtrij weet niet zeker) en zo reageert de Regionale Meldkamer met wat er aan de hand is.
Hoe zit dat bij jullie andere korpsen ? En is dat alleen in Delft of heel HGL ?
That's just the way it is.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #34 Gepost op: 4 maart 2013, 22:37:14
Heb laatst een korte uitleg van een goeie vriend van mij , agent die werkt bij Bureau Delft en heeft mij een korte uitleg gegeven over gebruik van portofoon.
Je houdt nummer 8 ingedrukt je hoort een hoop gepiep , (geloof aantal personen wachtrij weet niet zeker) en zo reageert de Regionale Meldkamer met wat er aan de hand is.
Hoe zit dat bij jullie andere korpsen ? En is dat alleen in Delft of heel HGL ?
Het indrukken van een nummer heet statussen. Status 8 is het melden van een incident (aanmaken van een nieuw incident) en tegelijkertijd een spraakverzoek indienen. Het melden van een voertuig- of persoonscontrole, uit het voertuig, een voorval melden wat burgers via 112 zouden doen (ongeval, beroving etc). In heel Haaglanden ("Den Haag") worden de zelfde statussen gebruikt. Dat kan per regio(/eenheid) verschillen.

En dat piepen: Je hoort 1 lange en dan 3 korte piepjes. Bevestiging van verzenden.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #35 Gepost op: 4 maart 2013, 22:43:23
Wat is dat ook prachtig het portofoonverkeer.
That's just the way it is.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 5 maart 2013, 08:56:42
Daarbuiten via het info kanaal.
Dit bleek later inderdaad het geval te zijn.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #37 Gepost op: 6 maart 2013, 17:04:17
Meerdere bikers in Delft met 2 porto's gezien een voor direct contact Bureau en een voor de meldkamer , heeft dat een speciale reden ?
De andere eenheden lopen gewoon met een porto
That's just the way it is.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #38 Gepost op: 6 maart 2013, 17:15:20
Meerdere bikers in Delft met 2 porto's gezien een voor direct contact Bureau en een voor de meldkamer , heeft dat een speciale reden ?
De andere eenheden lopen gewoon met een porto
Ja; bikers zijn in het beginsel solo: en voor uitluisteren van spoed- en niet-spoed-meldingen hebben ze twee porto's bij. Koppels hebben ieder een portofoon, de een op de GMK, de ander op het bureau.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 6 maart 2013, 17:44:30