Ik dacht dat de noodhulp in principe niet aanvraag spraak hoefde te doen bij ons?
Als je direct contact wilt, gewoon mondeling roepen. Geen direct contact nodig, gewoon een spraakaanvraag doen, ook noodhulp. De meldkamerbezetting is niet altijd (lees regelmatig) even ruim dus kan het zomaar zijn dat ik als uitgifte centralist een telefoongesprek aan het voeren ben of een melding aan het aannemen ben. Als ik dan iemand hoor brullen kap ik het telefoongesprek af of gaat hij in de wacht en geef ik antwoord, omdat ik denk dat direct contact noodzakelijk is. Als het dan een bericht is als "sleper ter plaatse" baal ik er een beetje van de melder in de wacht te hebben gezet voor zo'n "onnozel" bericht... Ik weet dat jij persoonlijk dat niet zal doen maarja........ niet iedereen volgt het goede voorbeeld.
Een aanvraag spraakcontact wordt direct beantwoord als er tijd is. Als ik even aan de telefoon ben, kan het meestal wel eventjes wachten. Het heet niet voor niets "aanvraag" spraakcontact. Heb ik niets, wordt hij uiteraard meteen beantwoord.