Gebruik van portofoon (C2000)

Auteur Topic: Gebruik van portofoon (C2000)  (gelezen 16039 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #40 Gepost op: 6 maart 2013, 18:19:22
Bij Nieuwjaar was dat een drama , ze lieten de bureau porto zo op een houdertje voor op de bike zitten en bij meldingen parkeerden ze de fiets ergens , dat ding kon zo gejat worden , maar gelukkig kan het altijd opgespoord worden. ;)
That's just the way it is.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #41 Gepost op: 6 maart 2013, 18:30:36
dat ding kon zo gejat worden , maar gelukkig kan het altijd opgespoord worden. ;)

Ohja?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #42 Gepost op: 6 maart 2013, 18:30:50
Bij Nieuwjaar was dat een drama , ze lieten de bureau porto zo op een houdertje voor op de bike zitten en bij meldingen parkeerden ze de fiets ergens , dat ding kon zo gejat worden , maar gelukkig kan het altijd opgespoord worden. ;)
Dan is het dus geen drama geweest  ::)


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #43 Gepost op: 6 maart 2013, 19:03:27
Ohja?
Is dat dan niet zo , zag op een andere topic dat dat ding zo opgespoord en uitgeschakeld kon worden van afstand , corrigeer me als ik fout zit .
That's just the way it is.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #44 Gepost op: 6 maart 2013, 19:23:02
Is dat dan niet zo , zag op een andere topic dat dat ding zo opgespoord en uitgeschakeld kon worden van afstand , corrigeer me als ik fout zit .

Opsporen hoor ik een hoop verhalen over maar heb ik mijn twijfels bij. GPS? Werkt niet inpandig. Op basis van het uitgezonden signaal? Dan moet hij wel zenden en dan zou dat geforceerd moeten kunnen worden, voor zover ik weet kan dat niet. Dan nog moet de porto wel aan staan, het is geen radiozender die continu staat te zenden. Op afstand uitschakelen; dat is inderdaad mogelijk ja :)


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #45 Gepost op: 6 maart 2013, 21:09:48
Opsporen hoor ik een hoop verhalen over maar heb ik mijn twijfels bij. GPS? Werkt niet inpandig. Op basis van het uitgezonden signaal? Dan moet hij wel zenden en dan zou dat geforceerd moeten kunnen worden, voor zover ik weet kan dat niet. Dan nog moet de porto wel aan staan, het is geen radiozender die continu staat te zenden. Op afstand uitschakelen; dat is inderdaad mogelijk ja :)
Ik neem aan dat dat niet alleen voor de politie geldt dat afstand uitschakelen ? Maar ook voor de brandweer , ambulance , douane en de KMAR. Corrigeer me als ik het fout heb
That's just the way it is.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #46 Gepost op: 6 maart 2013, 21:28:58
Ik neem aan dat dat niet alleen voor de politie geldt dat afstand uitschakelen ? Maar ook voor de brandweer , ambulance , douane en de KMAR. Corrigeer me als ik het fout heb

Correct. Loopt niet altijd even soepel, maar is voor alle diensten mogelijk inderdaad.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #47 Gepost op: 6 maart 2013, 22:12:28
Het is niet zo zeer op afstand uit zetten als wel het niet meer toelaten in het C2000 netwerk.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #48 Gepost op: 6 maart 2013, 22:43:30
Het is niet zo zeer op afstand uit zetten als wel het niet meer toelaten in het C2000 netwerk.

Remco
Ik neem aan dat de porto dan gewoon verwijderd wordt uit het hele systeem en je er eigenlijk niks mee kan ?
That's just the way it is.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #49 Gepost op: 6 maart 2013, 22:53:45
Het is niet zo zeer op afstand uit zetten als wel het niet meer toelaten in het C2000 netwerk.

Remco

Het is technisch mogelijk om (bepaalde) TETRA randapparatuur op afstand permanent onklaar te maken. Tevens kunnen zowel de "simkaart" als het apparaat apart buiten het netwerk gehouden worden, maar zonder de goede combinatie van deze twee zal het netwerk het randapparaat ook niet accepteren...