Actie Greenpeace bij Shell stations inzet brandweer en politie 14-09-2012

Auteur Topic: Actie Greenpeace bij Shell stations inzet brandweer en politie 14-09-2012  (gelezen 24674 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #10 Gepost op: 14 september 2012, 08:58:05
Ik zou zeggen: maak de camerabeelden maar openbaar...


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #11 Gepost op: 14 september 2012, 08:58:48
Ondanks alle kosten ben ik wel erg blij met deze actie van Greenpeace.
Zie http://www.stopshell.nl/# voor meer info over het hoe en waarom van deze actie
Citaat
Shell is zondag 9 september begonnen met de eerste proefboringen in het Noordpoolgebied, een van de meest ongerepte natuurgebieden ter wereld. Dit is onaanvaardbaar, want de   gevolgen van een olielek in dit gebied zijn vreselijk. Niet alleen voor unieke diersoorten, zoals de ijsbeer en de poolvos, maar ook voor de mensen die er leven. Door het extreme weer is het risico op een lek vele malen groter dan normaal. Zo worden op dit moment de boringen gehinderd door een enorme ijsberg van bijna 20 bij 50 kilometer groot die voorbij drijft. Dit laat zien hoe onvoorspelbaar en gevaarlijk de omstandigheden in deze regio zijn. Bovendien hebben we fossiele brandstoffen niet eens nodig. Schone energie, bijvoorbeeld van zon en wind, is allang haalbaar en betaalbaar. Roep Shell op om de Noordpool met rust te laten en te kiezen voor een schone toekomst. Want de Noordpool is ook van jou!


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #12 Gepost op: 14 september 2012, 09:00:14
Okay, dus wil ik gaan tanken, dan moet ik een betonschaar meenemen?
 0098 Ik was er zo klaar mee


brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !
Reactie #13 Gepost op: 14 september 2012, 09:01:39
Enkele foto's :











Bron : nu.nl/binnenland


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #14 Gepost op: 14 september 2012, 09:01:56
In dit topic beperken we ons tot het hulpverleningsnieuws over deze actie. Zonodig kan er in de huiskamer een topic geopend worden over de rol van Shell en Greenpeace.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Ondanks alle kosten ben ik wel erg blij met deze actie van Greenpeace.
Zie http://www.stopshell.nl/# voor meer info over het hoe en waarom van deze actie
Demonstreren is een recht, behoudens bij de wet gestelde beperkingen. Die beperkingen staan o.a. in het Wetboek van Strafrecht. Die overtreden zij nu. Hulpdiensten worden onnodig belast. Dit kan ten koste gaan van hulp aan burgers. Belachelijke actie. Doel kan op zich goed zijn.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Demonstreren is een recht, behoudens bij de wet gestelde beperkingen. Die beperkingen staan o.a. in het Wetboek van Strafrecht. Die overtreden zij nu. Hulpdiensten worden onnodig belast. Dit kan ten koste gaan van hulp aan burgers. Belachelijke actie. Doel kan op zich goed zijn.

Maar volgens mij zijn er wel vaker demonstraties/ acties die de hulpdiensten geld en capaciteit kosten.
Laatst nog voor een betere CAO, wat overigens een volledig terechte actie was. Ook toen werden burgers 'geraakt'.

Kun je vertellen welke beperkingen zij overtreden?


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #17 Gepost op: 14 september 2012, 09:12:09
http://twitter.com/gp_russia/status/246505616737198080/photo/1


Утром активисты Гринпис заблокировали десятки заправок Shell в Нидерландах. Арктика не место для добычи нефти! pic.twitter.com/Ogl7WWhJ
Greenpeace Russia ‏@gp_russia


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Maar volgens mij zijn er wel vaker demonstraties/ acties die de hulpdiensten geld en capaciteit kosten.
Laatst nog voor een betere CAO, wat overigens een volledig terechte actie was. Ook toen werden burgers 'geraakt'.

Kun je vertellen welke beperkingen zij overtreden?
Dit is gewoon baldadigheid / vernieling, een duidelijke overtreding van het wetboek van strafrecht.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #19 Gepost op: 14 september 2012, 09:15:23
Pritt @Pritt
Gehandicapt kindje overleden door actie Greenpeace. Vader, onderweg naar ziekenhuis met bewusteloos zoontje (3), kon niet tanken.