Actie Greenpeace bij Shell stations inzet brandweer en politie 14-09-2012

Auteur Topic: Actie Greenpeace bij Shell stations inzet brandweer en politie 14-09-2012  (gelezen 24702 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #70 Gepost op: 14 september 2012, 18:09:22
Helaas... zie de foto

Ik had het al gezien. We leren de mensen juist altijd een haspel compleet af te rollen. Of het vermogen moet inderdaad lag genoeg zijn voor een oprolde haspel maar dan moet je daar wel van bewust zijn. De rest van de Arbo-maatregelen zijn maar deels te controleren zoals de gehoorbescherming.  

Al moet ik zeggen dat ik ook grote twijfels heb bij de oplossing van de brandweer met een motorslijpschijf. De handjes van de collega zitten inderdaad wel erg dichtbij. Daarnaast is de reactiekracht van de schijf veel groter dan knippen met een hydr. schaar.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


guest13155

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 14 september 2012, 19:22:02
Als zo`n zaag wegschiet ben je nooit op tijd weg. Er zit meer kracht achter dan menigeen denkt.

Het zal goed bedoeld zijn. Dit vind ik altijd typisch van die klusjes die zo simpel zijn dat je de huis-tuin-en-keuken-oplossing er op loslaat en vervolgens flink de mist in kunt gaan.

Maar goed, geen incidenten gehad dus laten we het ook niet overdrijven.


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Reactie #72 Gepost op: 14 september 2012, 19:32:08
Vreemd eigenlijk dat sommige korpsen ervoor kiezen om te zagen. Openknippen lijkt me toch het meest voor de hand liggende?



Greenpeace actie treft tankstation Hoek

http://www.goorsnieuws.nl/index.php/algemeen/7536-greenpeace-actie-treft-tankstation-hoek


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #73 Gepost op: 14 september 2012, 19:54:50
Acties Greenpeace leiden tot kort geding
DEN HAAG - Shell heeft vrijdag een kort geding aangespannen tegen Greenpeace vanwege de acties die de milieuclub vrijdagochtend voerde bij tientallen Shell-tankstations.
De multinational wil afdwingen dat Greenpeace geen actie meer mag voeren in de nabijheid of op terreinen van Shell-tankstations. Dat heeft een woordvoerder van het olieconcern vrijdag laten weten.

Het kort geding zou in eerste instantie vrijdagmiddag dienen. Later op de dag is echter besloten om het te verschuiven naar volgende week vrijdag, zo heeft een woordvoerder van Greenpeace laten weten. Greenpeace zal tot die tijd geen acties voeren zoals vrijdagochtend.
Actievoerders van Greenpeace vergrendelden vrijdagochtend de pompen op bijna 70 benzinestations, waardoor bezoekers niet konden tanken.

Of en hoeveel schade Shell heeft geleden als gevolg van de acties kon de woordvoerder niet zeggen. Shell liet vrijdagochtend al weten de overlast voor de klanten te betreuren.

De politie arresteerde 18 actievoerders op verschillende locaties in het land.
Door: ANP http://www.nu.nl/binnenland/2909891/acties-greenpeace-leiden-kort-geding.html


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #74 Gepost op: 14 september 2012, 23:47:59
Vreemd eigenlijk dat sommige korpsen ervoor kiezen om te zagen. Openknippen lijkt me toch het meest voor de hand liggende?



Greenpeace actie treft tankstation Hoek

http://www.goorsnieuws.nl/index.php/algemeen/7536-greenpeace-actie-treft-tankstation-hoek

Even wat anders; wie kan mij vertellen wat het merk en type is van deze set?
Danku :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #75 Gepost op: 15 september 2012, 08:18:47
Even wat anders; wie kan mij vertellen wat het merk en type is van deze set?
Danku :)
Zo te zien Weber, met een electrisch aangedreven aggregaatje. ;)




Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #77 Gepost op: 15 september 2012, 20:14:40
Zo te zien Weber, met een electrisch aangedreven aggregaatje. ;)

Helemaal correct!  O0
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #78 Gepost op: 16 september 2012, 11:45:55
Greenpeace sluit pompen op

Actievoerders van Greenpeace hebben vrijdagochtend tankstations in Groningen, Haren, Roden en Marum afgesloten. De milieuorganisatie protesteert tegen proefboringen in het Noordpoolgebied. Alleen het station in Marum is nog dicht.

In het hele land ketende Greenpeace-actievoerders de vulpistolen op Shell-stations vast met fietssloten. De winkels bleven open, want Greenpeace zegt de franchiseondernemers te willen ontzien.

Even voor 07.30 uur werden de stations aan de Van Ketwich Verschuurlaan in Groningen en aan de Rijksstraatweg in Haren afgesloten. Een half uur later waren ze weer losgeknipt. Rond acht uur werd ook in Roden een station afgesloten.

Om 8.30 was het station langs de A7 bij Marum aan de beurt. Daar is het nog niet gelukt om de slangen los te krijgen. De vrijwillige brandweer in Marum weigert uit te rukken voor het doorknippen van een paar fietssloten, aangezien er geen gevaar is voor mens en dier. Dat is volgens een woordvoerder van de brandweer in Groningen landelijk beleid. Als er elders wel een korps is uitgerukt, dan heeft de pomphouder geluk gehad, aldus de woordvoerder.

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=113500

Kun je als korps/regio wel zo star beleidt voeren als je weet dat er elders in het land wel door korpsen de sloten los worden geknipt?
En is de assistentie van de brandweer in dit soort gevallen juist erop gericht om eventuele gevaarlijke situaties te voorkomen?


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354