GRIP 2 Grote brand (leegstaand oude Shell gebouw) Splitting - Drachten 15-09-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand (leegstaand oude Shell gebouw) Splitting - Drachten 15-09-2012  (gelezen 14751 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Twitter.com/sjoukeH

Hmm, die cameraman kijkt de verkeerde kant op... :D
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


sylvester1986

  • Gast
zit daar de meldkamer noord nederland ook niet ergens in de buurt? Als je de laatse foto zo bekijkt kunnen ze net onder de rook ziiten.
Zo te zien gaat het inderdaad over de N31 en daar in de buurt zit inderdaad MKNN.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Zo te zien gaat het inderdaad over de N31 en daar in de buurt zit inderdaad MKNN.

Ter bevestiging:



GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=7855
op een van de fotos is de inzet van one-seven te zien.
nou is mijn vraag:in hoeverre heeft one-seven nut bij vergevordere brand zoals deze?
heeft schuim in het algemeen wel nut,deze verbrand in dit geval toch.
ik zie graag antwoorden op mijn vraag.
Als ik de foto zo zie dan is dit de eerste inzet. Het kan best zijn dat ze standaard een hogedruk aanval doen bij de eerste inzet, en hier hebben ze one-seven aan boord. Dit hebben we zo ook al eerder gezien bij andere branden. Wij vallen ook meteen aan met hogedruk en leggen dan af vanaf de brandkraan om daarna lagedruk op te bouwen.

Het nut van hogedruk, en ook van one-seven, bij zo'n brand is natuurlijk nihil. Er valt hier niets meer te redden en alleen hele grote plons slootwater is hier nog de moeite waard. Het pand staat bij de schuiminzet al volledig in lichterlaaie.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Als het pand al in lichterlaaie staat, waarom dan toch stug met one-seven aan de gang...?


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Twitter.com/persvoorlichter
Citaat
Bij de brand in #Drachten is geen asbest vrij gekomen. @politie_frl doet straks onderzoek naar oorzaak brand.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
p2kflex
17:00:28 15-09-12GROUP-1P Brand Gebouw (Ass.: so/hru slangopr.unit) ZUIDERDWARSVAART 61 DRACHTEN 026380
0303068BRW Veiligheidsregio Friesland (OvD Oost)
0303161BRW Boarnsterhim (Grou) (Bevelvoerder)
0303164BRW Boarnsterhim (Grou) (Chauffeurs HA)


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Hmm, die cameraman kijkt de verkeerde kant op... :D

Hij filmde de 600-1000 man die stonden te kijken :)
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Als het pand al in lichterlaaie staat, waarom dan toch stug met one-seven aan de gang...?
Standaardprocedure denk ik...
We worden door brandweer NL zo gedrild dat dit soort dingen gebeurt. Overigens kost het een paar liter (duur) schuim en is er verder geen man over boord.
Denk maar eens terug aan de brand in De Punt waar de ploeg met hogedruk een aanval ging doen in een pand waarvan je had kunnen bedenken dat dat niet heel verstandig zou gaan zijn. De meeste van ons zouden dat precies zo gedaan hebben op basis van onze training.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931