06-10-2012 Open dag brandweer Uithoorn (NH)

Auteur Topic: 06-10-2012 Open dag brandweer Uithoorn (NH)  (gelezen 6510 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Gepost op: 16 september 2012, 23:45:26




klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1 Gepost op: 23 september 2012, 11:20:37
Jammer dat men dit niet een week later heeft gedaan maar uitgerekend tijdens de landelijke kampioenschappen  van de jeugdbrandweer bij buurkorps Mijdrecht.... :'(
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #2 Gepost op: 23 september 2012, 20:51:09
Jammer dat men dit niet een week later heeft gedaan maar uitgerekend tijdens de landelijke kampioenschappen  van de jeugdbrandweer bij buurkorps Mijdrecht.... :'(

Zo valt het wel te combineren...


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 5 oktober 2012, 13:20:35
Tot Zaterdag!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2012, 12:08:42
'Overlast open dag brandweer Uithoorn'

Mevrouw N ergert zich aan de (geluids)overlast tijdens de open dagen van de brandweer.

Vandaag (6-10-12) was het weer zover, de brandweerdag van Uithoorn. Ontzettend leuk voor de kinderen en natuurlijk ook de volwassenen die er nog steeds van dromen om brandweerman/vrouw te worden. Helaas behoor ik (en honderden omwonenden) niet tot die doelgroep. Ik spreek namens de hele buurt ons ongenoegen uit over deze manifestatie welke inmiddels 2 of 3x per jaar georganiseerd word. Natuurlijk begrijp ik waarom dit gedaan word. Een stukje bewustwording/educatie van het ambachtelijke vak genaamd brandweerman. Hierdoor wordt respect en begrip gekweekt voor de dappere vrijwilligers/hobbyisten die een brandje weten te blussen.

Helaas gaat deze dag te allen tijden gepaard met ontzettend veel lawaai overlast. Ik noem bijvoorbeeld de sirenes welke men elke minuut even laat loeien omdat de kinderen dat zo leuk vinden. In mijn ogen een voorbeeld wat niet fouter kan zijn...sirenes worden in uiterste noodzaak gebruikt in heikele/kritieke situaties waarbij levens op het spel staan, dus niet omdat het zo leuk klinkt.

Het weekend betekent voor veel mensen (iedereen denk ik zo) rust, het achter je laten van de stress en hectiek van een doordeweekse werkweek. Door het geluid van het evenement wordt dit vrijwel onmogelijk gemaakt. Op straat een hoop geïrriteerde blikken richting de kazerne, ik was dus niet de enige. Nu staat het ons natuurlijk vrij om ons beklag hierover te doen, we leven immers in een vrij land. Helaas zien de lokale autoriteiten (brandweer en politie) dit niet zo.

Voorbeeld: Ik loop vanmiddag om 16:45 naar de kazerne toe om netjes te vragen tot hoe laat het feest zou duren ivm de geluidsoverlast. Vervolgens krijg ik te horen dat het evenement tot 16:00 duurt. LET OP: het was inmiddels 16:45. Nadat ik dit ook bij de brandweermannen duidelijk had gemaakt werd ik zonder enig respect weggewuifd onder het geluid van meerdere sirenes, als afscheidsgroet speciaal voor mij zeg maar.

Nu begrijpt u hopelijk dat ik dit uitermate respectloos en vooral ook zinloos vond. Er wordt van ons burgers tolerantie verwacht voor de autoriteiten/hulpdiensten en de maatschappij in het algemeen en vervolgens blijven de autoriteiten met dit slechte voorbeeld ver achter waar ik voor zou willen staan (respect, eerbied en begrip). Nu woon ik zelf aan de Zijdelweg, vlakbij de brandweerkazerne, dus wij ervaren bijna elke dag al geluidsoverlast van sirenes maar omdat dit nu eenmaal noodzakelijk is voor onze veiligheid snap ik dat ook. Dit zijn acties waarbij de brandweer daadwerkelijk opgeroepen is om uit te rukken.

Ik zou hierbij namens alle bewoners van de omgeving (het geluid was zelfs te horen tot in de Thorbeckrlaan!) vriendelijk willen vragen of dit evenement misschien ook met minder, eventueel aangepaste geluidsoverlast plaats zou kunnen vinden.

Mevrouw N, Uithoorn

http://www.dichtbij.nl/amstelland/regio/artikel/2446025/overlast-open-dag-brandweer-uithoorn.aspx


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2012, 12:13:01
'Overlast open dag brandweer Uithoorn'

Mevrouw N ergert zich aan de (geluids)overlast tijdens de open dagen van de brandweer.

Vandaag (6-10-12) was het weer zover, de brandweerdag van Uithoorn. Ontzettend leuk voor de kinderen en natuurlijk ook de volwassenen die er nog steeds van dromen om brandweerman/vrouw te worden. Helaas behoor ik (en honderden omwonenden) niet tot die doelgroep. Ik spreek namens de hele buurt ons ongenoegen uit over deze manifestatie welke inmiddels 2 of 3x per jaar georganiseerd word. Natuurlijk begrijp ik waarom dit gedaan word. Een stukje bewustwording/educatie van het ambachtelijke vak genaamd brandweerman. Hierdoor wordt respect en begrip gekweekt voor de dappere vrijwilligers/hobbyisten die een brandje weten te blussen.

Helaas gaat deze dag te allen tijden gepaard met ontzettend veel lawaai overlast. Ik noem bijvoorbeeld de sirenes welke men elke minuut even laat loeien omdat de kinderen dat zo leuk vinden. In mijn ogen een voorbeeld wat niet fouter kan zijn...sirenes worden in uiterste noodzaak gebruikt in heikele/kritieke situaties waarbij levens op het spel staan, dus niet omdat het zo leuk klinkt.

Het weekend betekent voor veel mensen (iedereen denk ik zo) rust, het achter je laten van de stress en hectiek van een doordeweekse werkweek. Door het geluid van het evenement wordt dit vrijwel onmogelijk gemaakt. Op straat een hoop geïrriteerde blikken richting de kazerne, ik was dus niet de enige. Nu staat het ons natuurlijk vrij om ons beklag hierover te doen, we leven immers in een vrij land. Helaas zien de lokale autoriteiten (brandweer en politie) dit niet zo.

Voorbeeld: Ik loop vanmiddag om 16:45 naar de kazerne toe om netjes te vragen tot hoe laat het feest zou duren ivm de geluidsoverlast. Vervolgens krijg ik te horen dat het evenement tot 16:00 duurt. LET OP: het was inmiddels 16:45. Nadat ik dit ook bij de brandweermannen duidelijk had gemaakt werd ik zonder enig respect weggewuifd onder het geluid van meerdere sirenes, als afscheidsgroet speciaal voor mij zeg maar.

Nu begrijpt u hopelijk dat ik dit uitermate respectloos en vooral ook zinloos vond. Er wordt van ons burgers tolerantie verwacht voor de autoriteiten/hulpdiensten en de maatschappij in het algemeen en vervolgens blijven de autoriteiten met dit slechte voorbeeld ver achter waar ik voor zou willen staan (respect, eerbied en begrip). Nu woon ik zelf aan de Zijdelweg, vlakbij de brandweerkazerne, dus wij ervaren bijna elke dag al geluidsoverlast van sirenes maar omdat dit nu eenmaal noodzakelijk is voor onze veiligheid snap ik dat ook. Dit zijn acties waarbij de brandweer daadwerkelijk opgeroepen is om uit te rukken.

Ik zou hierbij namens alle bewoners van de omgeving (het geluid was zelfs te horen tot in de Thorbeckrlaan!) vriendelijk willen vragen of dit evenement misschien ook met minder, eventueel aangepaste geluidsoverlast plaats zou kunnen vinden.

Mevrouw N, Uithoorn

http://www.dichtbij.nl/amstelland/regio/artikel/2446025/overlast-open-dag-brandweer-uithoorn.aspx

Er zit wel een kern van waarheid in dit verhaal. Brandweer rijdt met toeters en bellen over de kruisingen, terwijl het maar een open dag betreft.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2012, 12:19:33
Er zit wel een kern van waarheid in dit verhaal. Brandweer rijdt met toeters en bellen over de kruisingen, terwijl het maar een open dag betreft.
Het kan zijn dat ik iets mis. Maar waar staat er dat er met toeters en bellen over kruissingen is gereden? Ik zie het nergens staan. ::)


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2012, 12:27:37
Toch kan ik me er ook wel iets bij voorstellen dat deze anonieme dame er niet blij mee is.
Dat je het geluid/ overlast ook hebt bij een oproep is logisch en daar legt iedereen zich ook wel bij neer, maar een aantal keer per jaar zo'n open dag is toch wel iets anders.
Als ik zo dicht bij een kazerne zou wonen stond ik er ook niet om te springen om elke paar minuten het geluid van de sirenes te moeten horen gedurende meerdere dagen per jaar.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2012, 14:03:42
Eigenlijk denk ik dat we voor een "onafhankelijk beeld" eerst een bij het korps Uithoorn moeten vragen of er werkelijk meerdere opendag per jaar zijn, mij lijkt het namelijk een beetje vreemd als dit 3 keer per jaar zou zijn, dat komt neer op elke 4 maanden en dan worden de burgers m.i. erg snel opendagen moe.
Ik ben dus geneigd het aantal opendag zacht gezegd ongeloofwaardig te vinden.

Dat mevrouw even wel een punt kan hebben dat er extra drukte was, van komende en gaande voertuigen kun je terug voeren op het feit dat Uithoorn de opendag organiseerde terwijl de buren in Mijdrecht het landelijke kamioenschap LD voor de jeugd organiseerde, veel jeugdkorpsen grepen de kans om dan ook bij Uithoorn een kijkje te nemen om de tijd te "doden" wat opzich heel begrijpelijk is. Tel daar bij op dat de wedstrijen in Mijdrecht minimaal een half uur achter liepen op schema zodat het in Uithoorn wat langer "onrustig" kon blijven met verschillende jeugdkorpsen en dat dit vermoedelijk de leden van Uithoorn heeft aangespoord om wat langer door te gaan, de aanloop is zeker leuk te noemen natuurlijk.

Ik ben dan ook best wel geneigd te geloven dat, hoewel niet in de tekst te lezen, er voertuigen met OGS een stukje door Uithoorn hebben gereden.

Al met al denk ik dat we het stukje best mogen relativeren naar de omstandigheden en dan moge concluderen dat er vermoedelijk behoorlijk meer "geluid" is geproduceerd dan op een gangbare opendag. Dat de bewoners daar een probleem mee zouden kunnen hebben kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Net zo als dat mevrouw zich wat in haar wiek geschoten voelt omdat ze getracteerd is op een OGS concert bij het verlaten van de kazerne, andere kant ... wellicht heeft de post zich niet optijd bij de vertrekkende jeugd kunnen melden om hen te vragen geen gebruik te maken van de OGS.

De soep zal dus wel een stuk minder heet zijn dan hij hier wordt voorgeschoteld maar, geeft wel aan dat het korps iets heeft om over na te denken bij een volgende opendag
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #9 Gepost op: 13 oktober 2012, 15:18:57
Het kan zijn dat ik iets mis. Maar waar staat er dat er met toeters en bellen over kruissingen is gereden? Ik zie het nergens staan. ::)

Eigen waarnemingen ;)