Middel Hulpverlening (dode en gewonde na ernstig ongeluk) A76 - Heerlen 15-09-2012

Auteur Topic: Middel Hulpverlening (dode en gewonde na ernstig ongeluk) A76 - Heerlen 15-09-2012  (gelezen 1896 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !
p2kflex
16:26:56 15-09-12GROUP-1Letsel (beknelling licht) (Middel H 0895 STEVENSWEG BOCH
MB1004602BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (ROvD)
MB1005256BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (HOvD District 3)
p2kflex
16:23:47 15-09-12-ALPHA-Letsel (beknelling licht) 0840 STEVENSWEG BOCH
1005998BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (Monitorcode)
p2kflex
16:20:32 15-09-12GROUP-1Letsel (beknelling licht) 0840 PKP BST A76 R - TIENBAAN HEER
1005258BRW Zuid-Limburg (Heerlen) (TS 0840)
1005264BRW Zuid-Limburg (Heerlen) (Bevelvoerder)
p2kflex
16:16:30 15-09-12GROUP-1Letsel (Beknelling) 0692 0621 0873 AVANTISALLEE HEER
1003250BRW Zuid-Limburg (Bocholtz) (Blusploeg)
1005108BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (OvD Parkstad 0692)
1005262BRW Zuid-Limburg (Heerlen) (HV 0873)
1005264BRW Zuid-Limburg (Heerlen) (Bevelvoerder)




brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !
15-09-2012 - Heerlen, Dodelijke aanrijding A76

Op de A76 vlak voor de grensovergang bij Bocholtz is zaterdag een auto van de weg geraakt. Daarbij vielen een dode en een zwaargewonde.De auto met Italiaans kenteken schoot via de vangrail het talud af en kwam op zijn kop in de bomen en struiken aan de lager gelegen Stevensweg terecht. Dat gebeurde op enkele meters van het viaduct waar de Stevensweg de A76 kruist.

Een van de twee inzittenden van de wagen was vrijwel op slag dood. De ander is met zeer ernstig letsel naar het ziekenhuis in Aken gebracht. Het ongeluk gebeurde rond 16.15 uur.

De politie onderzoekt waardoor de bestuurder de macht over het stuur verloor, en van de weg raakte. Het is nog niet duidelijk of daar mogelijk een andere auto bij betrokken was.

Melding - Verkeerongeval met beknelling

Nader bericht - Middel Hulpverlening

Voertuigen  - TS-0621, TS-0840, TS-0873, OvD-0692, HOvD-0895
 
Gealarmeerd -   Kazerne Bocholtz, Kazerne Heerlen, Officier van Dienst, Hoofd Officier van Dienst district 3,  Regionaal Officier van Dienst,



Bron: Foto en Videoteam Brandweer Zuid-Limburg


brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !
Dode en zwaargewonde bij ongeval op A76

HEERLEN - Bij een aanrijding op de A-76  op de grens van Heerlen met Simpelveld zijn zaterdagmiddag een dode en een zwaargewonde gevallen.

Omstreeks 16.15 uur reed een voertuig met Italiaans kenteken met daarin twee inzittenden in de richting van Aken. De bestuurder moest ter hoogte van de oprit vanuit Simpelveld hoogstwaarschijnlijk een uitwijkmanoeuvre maken waardoor hij in de linkerberm terecht kwam.

Hij raakte daarop de vangrail en schoof vervolgens over beide rijstroken naar de rechterberm. Raakte daar het begin van de uit de grond komende vangrail, werd gelanceerd en kwam vervolgens een stuk verder langs de Stevensweg in bomen en struiken terecht. Daar moest het voertuig en ook de inzittenden door de brandweer uit hun positie worden bevrijd.

Een slachtoffer overleed op de plek van de het ongeval en de andere persoon werd in levensgevaarlijke toestand overgebracht naar het Klinikum in Aken. De identiteit van de beide personen is nog niet bekend. De politie stelt een onderzoek in om de juiste toedracht van het ongeval te achterhalen.

FML 2012SEPT15 Dodelijk Ongeval a76

Bron: Heerlen Dichtbij


brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !
Update:
 
De identiteit van de dode en de zwaargewonde bij de aanrijding zaterdagmiddag op de A-76 in Heerlen is bekend. Het dodelijk slachtoffer is een 34-jarige man wonende in het Duitse Bonn en bij de gewonde gaat het om een 33-jarige vrouw uit dezelfde plaats. De toestand van de vrouw die in het Klinikum in Aken verblijft is stabiel.
 De toedracht van het ongeval is nog niet helemaal duidelijk maar waarschijnlijk heeft de bestuurder moeten  uitwijken voor een auto met aanhangwagen die op dat moment invoegde. In het kader van dit onderzoek heeft de politie de bestuurder van dit voertuig,  een 28-jarige man uit het Duitse Marburg, aangehouden.







Bron + meer foto's : fvt-brandweerzuidlimburg.nl


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
als je de foto's van het foto team bekijkt staat er bij de 6de foto een ovd/ rapidrespons ggd op de a76 als ik me niet vergis. zouden jullie met de wetenschap die jullie nu hebben daar je auto neerzetten, of zou je de snelweg afrijden/ de auto zo ver mogelijk van de snelweg afzetten?

er is daar in principe niets en de auto staat en mijns inziens niet top. misschien heb ik het verkeerd dan hoor ik het graag.

mvg
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
als je de foto's van het foto team bekijkt staat er bij de 6de foto een ovd/ rapidrespons ggd op de a76 als ik me niet vergis. zouden jullie met de wetenschap die jullie nu hebben daar je auto neerzetten, of zou je de snelweg afrijden/ de auto zo ver mogelijk van de snelweg afzetten?

er is daar in principe niets en de auto staat en mijns inziens niet top. misschien heb ik het verkeerd dan hoor ik het graag.

mvg

De melding was eerst ook op de A76, en ik vind het niet raar als je op de ongevalslocatie aankomt en je ziet het spoor van de auto, dat je je auto daar neer zet. Als je verder kijkt in de foto's zie je later ook een foto van vóór de Rapid Responder genomen, waarop te zien is dat er wel degelijk meerdere voertuigen áchter de Rapid staan ook. Je mag dus aannemen dat de rijstrook waarop de auto staat is afgesloten.  ;)


brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !
als je de foto's van het foto team bekijkt staat er bij de 6de foto een ovd/ rapidrespons ggd op de a76 als ik me niet vergis. zouden jullie met de wetenschap die jullie nu hebben daar je auto neerzetten, of zou je de snelweg afrijden/ de auto zo ver mogelijk van de snelweg afzetten?

er is daar in principe niets en de auto staat en mijns inziens niet top. misschien heb ik het verkeerd dan hoor ik het graag.

mvg

hmmm misschien dat deze via die kant is komen aanrijden aangezien de melding A76 was ? Tevens lijkt het er op dat de weg op die rijbaan afgesloten is aangezien er op de achtergrond ook de VOD en een politie voortuig staan. Dus ga ik er vanuit dat deze strook afgesloten is. Maar idd hij had beter beneden kunnen staan dat ben ik met je eens ;)