Zeer grote brand (motorzaak Anbergen Motoren) Herenstraat - Slagharen 17-09-2012

Auteur Topic: Zeer grote brand (motorzaak Anbergen Motoren) Herenstraat - Slagharen 17-09-2012  (gelezen 18650 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Volgens mij heb je dan idd iets gemist.
De TW van Hardenberg is in ieder geval opgeroepen.

112meldingen
18:38:03 17-09-12PRIO 1 WONINGBRAND : ANBERGEN E. : HERENSTRAAT : 79 A 7776AM SLAGHAREN 2360 (MIDDELBRAND)

   :   0610330 : Lichtkrant Kazerne Hardenberg
        :   0610303 : Bevelvoerder van Dienst Hardenberg
        :   0610318 : Piketgroep-B Hardenberg
        :   0610305 : Kazernetechniek Hardenberg

Dat was al te zien op de foto. Peter vroeg of er een DPU is ingezet en die heb ik nergens aangetroffen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dat was al te zien op de foto. Peter vroeg of er een DPU is ingezet en die heb ik nergens aangetroffen.
Klopt, we kunnen dus een beetje er vanuit gaan dat er enkel tankwagen(s) zijn ingezet. ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Grote brand motorzaak Slagharen onder controle

De grote brand bij Anbergen Motoren in Slagharen is onder controle. De brandweer verwacht nog wel tot diep in de nacht bezig te zijn met nablussen.

 Het pand aan de Herenstraat is volledig afgebrand. Het woonhuis dat er vlakbij stond is wel gered van het vuur. Niemand raakte gewond. Ook is er geen asbest vrijgekomen. Wel adviseerde de brandweer om de zwarte rook die vrijkwam niet in te ademen. Over de oorzaak van de brand is niets bekend.

Grote zwarte rookpluim

De brand ontstond rond half zeven vanavond en ontwikkelde zich al snel tot een grote brand. Daarbij kwam ook veel rook vrij; een grote zwarte rookpluim was tot op een afstand van tien kilometer te zien. Korpsen vanuit de hele regio kwamen naar Slagharen om te assisteren. Zij konden voorkomen dat het vuur zich verder verspreidde, maar moesten toezien hoe de loods met motoren volledig in vlammen opging.

 

Bij de brand zijn zeker honderd motoren verwoest, het gaat hierbij vooral om de duurdere motoren. In de loods stonden in totaal ongeveer tweehonderd motoren, de motoren van een lagere prijsklasse stonden aan de andere kant van de loods en konden nog net op tijd worden gered.
 http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=150623&utm_source=Nederland+2.0&utm_medium=twitter


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Klopt, we kunnen dus een beetje er vanuit gaan dat er enkel tankwagen(s) zijn ingezet. ;)

Op de kaart zie je op zo'n 1,5 km open water. (kanaal?)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Als het lijstje in de link van MORCIK nog actueel is dan stan er 2 DPU's in de regio;de 1667 op Zwolle Hoofdpost en de 2861 in Deventer, vind ik eerlijk gezegd niet veel voor een regio met veel buitengebied.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Als het lijstje in de link van MORCIK nog actueel is dan stan er 2 DPU's in de regio;de 1667 op Zwolle Hoofdpost en de 2861 in Deventer, vind ik eerlijk gezegd niet veel voor een regio met veel buitengebied.

Het lijstje is niet actueel. Ijsselland heeft in totaal 5 dompelpompen, waarvan er 3 direct inzetbaar zijn voor het ondersteuningspeloton. Dit zijn 2 x WTS1000 en 1 x WTS2500. De dichtstbijzijnde voor deze brand staat in Ommen (=WTS 2500). Dit WTS2500 is niet opgeroepen.

Daarnaast beschikken de korpsen voor de buitengebieden veelal over eigen WTS500-systemen. Dit zijn slangenwagens of -aanhangers met MSA, om snel water uit nabijgelegen open water te kunnen halen.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Dank voor de aanvulling O0


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Het lijstje is niet actueel. Ijsselland heeft in totaal 5 dompelpompen, waarvan er 3 direct inzetbaar zijn voor het ondersteuningspeloton. Dit zijn 2 x WTS1000 en 1 x WTS2500. De dichtstbijzijnde voor deze brand staat in Ommen (=WTS 2500). Dit WTS2500 is niet opgeroepen.

Daarnaast beschikken de korpsen voor de buitengebieden veelal over eigen WTS500-systemen. Dit zijn slangenwagens of -aanhangers met MSA, om snel water uit nabijgelegen open water te kunnen halen.

En ik vergis mij: 4 WTS-systemen zijn direct inzetbaar. 2x WTS 1000 en 2x WTS2500. 1 WTS1000 staat reserve en bij voldoende personeel zou die ook ingezet kunnen worden.


brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !
p2kflex
06:56:52 18-09-12GROUP-1PRIO 2 Nablussen : : Herenstraat : 79 a 7776AM Slagharen 2338
0610331BRW Hardenberg (Infocode klein Incident)
0610503BRW Hardenberg (Slagharen) (Bevelvoerder)
0610505BRW Hardenberg (Slagharen) (Kazernecode)
0610506BRW Hardenberg (Slagharen) (Blusploeg)
0610530BRW Hardenberg (Slagharen) (Lichtkrant)
0806240Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)


brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !
Grote brand bij Anbergen in Slagharen.
Grote brand bij Anbergen in Slagharen.
Published on Sep 17, 2012 by telman35

Slagharen - Anbergen Motoren Brand 17-09-2012
Slagharen - Anbergen Motoren Brand 17-09-2012
Published on Sep 17, 2012 by STBryan1993