Nationale politie: 1 Aanbesteding nieuwe portofoons?

Auteur Topic: Nationale politie: 1 Aanbesteding nieuwe portofoons?  (gelezen 10863 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #10 Gepost op: 20 september 2012, 00:53:05
Wat ik zo lees geen officiële landelijke aanbesteding.... alleen elk korps met nieuwe porto's heeft Sepura!

Welk type betreft dit en wat voor accessoires zitten erbij? Mooiste zijn nog foto's erbij natuurlijk van porto en accessoire.

Hoe zijn verder de ervaringen in vergelijking met de oude porto?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #11 Gepost op: 20 september 2012, 01:13:15
Wat ik zo lees geen officiële landelijke aanbesteding.... alleen elk korps met nieuwe porto's heeft Sepura!

Welk type betreft dit en wat voor accessoires zitten erbij? Mooiste zijn nog foto's erbij natuurlijk van porto en accessoire.

Hoe zijn verder de ervaringen in vergelijking met de oude porto?

hier in ZAWA heeft iedereen op de persoon (Noodhulp) een portofoon uitgereikt gekregen. Betreft de motorola MTP850S, met mike, verborgen draagset (mike+ oortje) en diverse oortjes voor de horeca of andere evenementen.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #12 Gepost op: 20 september 2012, 02:46:31
In Kennemerland zijn nog geen nieuwe porto's. Zo goed als iedereen is nog uitgerust met de Motorola MTP700 en een aantal diensten met een Nokia.

Een enkele collega loopt met een Motorola MTP850, omdat er in die gevallen geen MTP700's meer leerbaar waren. Ik heb bij ons nog niks gelezen of gehoord over testen of aanbesteden, maar ik gok dat het straks gelijk getrokken wordt met de 2 korpsen waarmee we samen gaan, en ik vermoed dat het de MTP850s zal gaan worden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #13 Gepost op: 20 september 2012, 12:13:13
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat AA ook overgaat. Maar dat zal nog wel even duren denk ik.

Zo als het er nu naar uit gaat zien, komen er op de nwe zware motoren(als ze een keer worden besteld) ook Sepura mobi's.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #14 Gepost op: 20 september 2012, 12:25:07
;D


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #15 Gepost op: 26 september 2012, 21:59:16
Wat ik zo lees geen officiële landelijke aanbesteding.... alleen elk korps met nieuwe porto's heeft Sepura!

Welk type betreft dit en wat voor accessoires zitten erbij? Mooiste zijn nog foto's erbij natuurlijk van porto en accessoire.

Hoe zijn verder de ervaringen in vergelijking met de oude porto?

Ik heb onlangs de Sepura STP8038 gekregen met originele speakermic en oor setje. Ik kom van de Motorola MTP700 al dan niet met originele speakermic. Ik vind de Sepura gebruiksvriendelijke werken. Voor de rest is het eigenlijk redelijk gelijk qua functies en gebruik. Hij is alleen een stuk kleiner en lichter.

"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #16 Gepost op: 26 september 2012, 23:14:39
Zo als het er nu naar uit gaat zien, komen er op de nwe zware motoren(als ze een keer worden besteld) ook Sepura mobi's.

En dus moeten de helmsets omgebouwd worden. De stekker is hetzelfde, de draadjes er naar toe lopen alleen wat anders...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 27 september 2012, 17:42:25
Ik heb onlangs de Sepura STP8038 gekregen met originele speakermic en oor setje. Ik kom van de Motorola MTP700 al dan niet met originele speakermic. Ik vind de Sepura gebruiksvriendelijke werken. Voor de rest is het eigenlijk redelijk gelijk qua functies en gebruik. Hij is alleen een stuk kleiner en lichter.



Opvallend lange antenne hebben jullie erop zitten. Hier in de regio (RR) zit er zo'n rubberen eend op.
http://www.funkhandel.com/bilder/produkte/gross/Sepura-STP8038-BT-TETRA-Handfunkgeraet.jpg
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #18 Gepost op: 27 september 2012, 21:14:26
Opvallend lange antenne hebben jullie erop zitten. Hier in de regio (RR) zit er zo'n rubberen eend op.
http://www.funkhandel.com/bilder/produkte/gross/Sepura-STP8038-BT-TETRA-Handfunkgeraet.jpg

Hoe zit het qua ontvangst?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #19 Gepost op: 27 september 2012, 22:03:58
Opvallend lange antenne hebben jullie erop zitten. Hier in de regio (RR) zit er zo'n rubberen eend op.
http://www.funkhandel.com/bilder/produkte/gross/Sepura-STP8038-BT-TETRA-Handfunkgeraet.jpg

Bij ons is de korte antenne vervangen door een lange versie omdat anders de dekking in de buitengebieden er teveel onder lijdt. Ik heb nu nagenoeg overal (binnen en buiten) ontvangst. Met de korte versie was dit veel minder.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein